شاهزاده خالد بن سلمان بن عبدالعزیز سفیر سعودی درواشنگتن دیروز گفت که نظام ایران تلاش می‌کند با ادعای بی‌گناهی در جنایاتش جهان را فریب بدهد.
به گزارش الشرق الاوسط، شاهزاده خالد تأکید کرد «پادشاهی اجازه نمی‌دهد حزب‌الله دیگری در جزیره العرب ظهور کند».
شاهزاده خالد بن سلمان در مجموعه‌ای از توئیت‌هایش می‌نویسد: «نظام ایرانی به تلاش خود برای فریب جهان با گفتمان دوگانه‌اش که در آن مدعی بی‌گناهی از جنایت‌هایش می‌شود، ادامه می‌دهد. اینها نمونه‌هایی است که این نظام از زمان به دست گرفتن قدرت انجام داد: دست به کشتن و کوچاندن میلیون‌ها تن از مردم سوریه زد. برای تکه‌تکه کردن وحدت عراق از فرقه‌گرایی درآن حمایت کرد. به سفارت‌های داخل خاکش حمله کرد. نخست‌وزیر لبنان رفیق الحریری را کشت».
او افزود: «نظام ایرانی حزب‌الله لبنان را ساخت تا خنجری در پهلوی جهان عرب باشد و تابعیت کامل از طرح ولی فقیه ایرانی داشته باشد، تا اینکه نظام ایرانی مأموریت‌های تخریبی و تروریستی در منطقه را به این حزب واگذار کند و از آن در جنگ‌هایش برای نابود ساختن مردم عرب عراق و سوریه و ویران ساختن کشورهایشان استفاده کند».
سفیر کشور سعودی در واشینگتن ادامه داد: «طرح اینها آن طور که خودشان می‌گویند، برپایی جمهوری بزرگی است تحت رهبری ولی فقیه ایرانی. آیا این عاقلانه است که عربها بپذیرند ابزار طرح ویرانگر مخربی باشند که هدفش تکه‌تکه کردن امت ما باشد و هر کسی در مقابل آن بایستد را ناچار زمین‌گیر کنند؟ آیا عرب‌ها قبول می‌کنند در مقابل ولی فقیه سرخم کنند و مطیع او باشند نه دلبسته به وطن و عرب بودنشان؟»
او اشاره کرد که «نظام ایرانی به پرونده خونین‌اش در منطقه بسنده نکرده بلکه تلاش می‌کند حزب‌اللهی دیگر در جزیره العرب خلق کند. به پیروان حوثی‌اش این امکان را داد به ملت برادر یمن یورش ببرند و آنها را ابزاری برای زخم زدن به وطن‌شان ساخت با تابعیت کامل از جهتی خارجی که تلاش می‌کند امنیت و آرامش منطقه را برهم بریزد».
او افزود: «در حالی که این گروه پذیرفته‌اند تابع ولی فقیه و طرح توسعه طلبانه و فرقه گرایانه‌اش باشند، دیگر مردم عرب ابا دارند عشق‌شان به وطن را با راه ویرانی و تخریب عوض کنند که هم اکنون در هر کشوری که دست ویرانگر نظام ایرانی به آن رسیده شاهد ویرانی هستیم».