الجنادریه ایجاد روابط فرهنگی را تقویت می‌کند و اندونزی مهمان ویژه جشنواره است

ریاض: فتح الرحمن یوسف

ملک سلمان بن عبدالعزیز خادم حرمین شریفین روز پنجشنبه آینده فعالیت‌های دوره ۳۳ جشنواره ملی میراث و فرهنگ «الجنادریه» را با شعار «وفاداری و تبعیت» افتتاح می‌کند.
به گزارش الشرق الاوسط، در مراسم افتتاحیه این دوره که مهمان ویژه آن اندونزی است، اپرایی با مشارکت محمد عبده و راشد الماجد برگزار می‌شود.
یک کنفرانس مطبوعاتی در خصوص این جشنواره روز گذشته در ریاض با مشارکت دکتر علوی شهاب فرستاده رئیس‌جمهور اندونزی به خاورمیانه و آگوس مفتوح ابی جبریل سفیر اندونزی در پادشاهی سعودی برگزار شد.
در این کنفرانس اعلام شد که جشنواره از روز یکشنبه میزبان مهمانان خود خواهد بود.
علوی شهاب از افتخار کشورش برای انتخاب آن به عنوان مهمان ویژه جشنواره سخن گفته و مراتب قدردانی دولت و ملت کشور خود را از حمایت‌های ملک سلمان از کشورش را در این کنفرانس تقدیم کرد.
وی با تأکید بر روابط مستحکم میان دو کشور به دو انجمن علوم اسلامی کشور خود اشاره کرد که شامل بیش از یک میلیون عضو هستند که در پادشاهی سعودی آموزش دیده‌اند.
وی عنوان کرد مهمانان جشنوار شاهد تنوع فرهنگی، هنرها و غذاهای محلی اندونزی خواهندبود و جناج اندونزی حدود ۲۰۰ فرهنگ بومی را ارائه می‌دهد تا میزان تأثیرگذاری فرهنگ عربی، اسلامی میان دو ملت سعودی و اندونزی را نشان دهد.
وی افزود مشارکت کشورش در این جشنواره به عنوان مهمان ویژه باعث بوجود آمدن اصطلاح «السعودی نیسیا» شد که معنی آن انسجام فرهنگی و همکاری جامع در سیاست و اقتصاد است.
آگوس مفتوح ابی جبریل نیز در این کنفرانس مطبوعاتی از استقبال ملت و دولت خود از انتخاب اندونزی به عنوان مهمان ویژه جشنواره سخن گفت و به تشابه فرهنگی دو کشور اشاره کرد.
وی تأکید کرد روابط دو کشور بعد از این مناسبت در زمینه‌های مختلف بیشتر خواهدشد.
شاهزاده خالد بن عبدالعزیز بن عیاف وزیر گارد ملی سعودی و رئیس کمیته عالی جشنواره نیز توضیح داد این جشنوراه به مدت سه هفته برگزار خواهد شد.
بر اساس گفته‌های وی، جشنواره الجنادریه شامل فعالیت‌هایی همچون مسابقه شتر سواری، تقدیر از شخصیت‌های برجسته، کارگاه‌های آموزشی، انجمن و جلسات خواهد بود.