خادم حرمین شریفین

جده – الشرق الاوسط

ملک سلمان بن عبدالعزیز خادم حرمین شریفین گفت که کشورش از زمان بنیانگذار آن ملک عبدالعزیز بن عبدالرحمان – خداوند وی را بیامرزد- تا کنون به دنبال حمایت از تلاش ها در راستای ایجاد وحدت بین مسلمانان و کشورهای عربی بوده و همواره نیز علاقمند به دستیابی به این هدف والا است.

ملک سلمان بن عبد العزیز در پیام روز جمعه (۲۶ مه) خود خطاب به مردم عربستان سعودی و مسلمانان جهان به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان گفت نشست چند روز پیش سران کشورهای اسلامی در ریاض “گویای علاقه و توجه ما به این مساله و تمایل به یکسان سازی تلاش ها برای ریشه کن کردن کلیه انواع تروریسم و تندروی و دفاع از بشریت در برابر این شرارت ها و گناه ها است. خداوند توفیق تاسیس مرکز جهانی مبارزه با افراط گرایی را به ما عطا فرمود؛ چرا که اسلام دین رحمت و میانه روی و اعتدال و مهرورزی و همزیستی است.”

خادم حرمین شریفین در بخش دیگر این پیام که توسط دکتر عواد العواد وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان سعودی قرائت شد گفت “امت اسلامی گرفتار بحران ها و چالش ها و تهدیدهای فراوانی است و چه نیکو است که به فرموده پیامبر حضرت محمد صلی الله علیه و سلم عمل کند. او می گوید مسلمانان اعضای یکدیگر در یک جسم هستند. عربستان سعودی از زمان بنیانگذار آن ملک عبدالعزیز بن عبدالرحمان – خداوند وی را بیامرزد- تا کنون به دنبال حمایت از تلاش ها در راستای ایجاد وحدت بین مسلمانان و کشورهای عربی بوده و همواره نیز علاقمند به دستیابی به این هدف والا است.”

او افزود “از خداوند متعال می خواهیم تا توفیق خدمت به حرمین شریفین و حجاج و عمره گزاران و زائران را به ما عطا فرماید. این مایه افتخار ماست.”

در این راستا، ملک سلمان بن عبد العزیز خادم حرمین شریفین و شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز  ولیعهد و معاون رئیس شورای وزیران و وزیر کشور و شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز جانشین ولیعهد و معاون دوم رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع پیام های تبریکی به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان امسال (۱۴۳۸ هجری قمری) به سران و شاهزادگان کشورهای اسلامی ارسال کردند. در مقابل، مقام های ارشد عربستان سعودی پیام های شادباشی به این مناسبت از سوی رهبران جهان اسلام دریافت نمودند.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم “فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به نیابت از مردم آمریکا به همه مسلمانان تبریک گفته” و خواستار نفی خشونت ترویجی از سوی افراطیون و تلاش برای برقراری صلح شد.

در این پیام که روز جمعه (۲۶ مه) توسط کاخ سفید و به نام پرزیدنت ترامپ منتشر شد آمده است “حال و هوای ماه رمضان آگاهی ما را نسبت به وظایف خود در قبال نفی خشونت و همکاری برای برقراری صلح و کمک به نیازمندان یا کسانی که درگیر جنگ هستند افزایش می دهد.”

ترامپ با تاکید دوباره بر مبارزه با تروریسم گفت “ماه رمضان امسال در شرایطی آغاز می شود که ما عزادار قربانیان بیگناه حملات تروریستی وحشیانه در انگلستان و مصر هستیم.این اقدامات در تناقض آشکاربا ماه رمضان قرار دارد. اقدامات اینچنینی هرگز اراده ما را برای شکست تروریست ها و ایدئولوژی انحرافی آنها تضعیف نمی کند.”

دادگاه عالی عربستان سعودی پیشتر اعلام کرد که روز شنبه (۲۷ مه) اولین روز ماه مبارک رمضان در سال ۱۴۳۸ هجری قمری است.