ملک سلمان خواستار واکنش بین المللی بر ضد رفتار ایران شد

خادم حرمین: به قضات و دادستانی کشور به دلیل انجام درست وظایف محوله افتخار می‌کنیم
ملک سلمان بن عبد العزیز خادم حرمین شریفین روز دوشنبه، با حضور شاهزاده محمد بن سلمان ولی عهد، معاون رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع سعودی، جلسه سالانه هفتمین دوره مجلس شورای این کشور را در ریاض افتتاح کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، مشروح سخنان خادم حرمین شریفین در این جلسه را در ادامه می‌خوانید:
«ما بسیار خوشحالیم که امروز با شما دیدار می‌کنیم تا سیاست‌های داخلی و خارجی دولت را مرور کنیم، شهروند سعودی موتور اصلی توسعه و ابزار مؤثر آن است. مردان و زنان جوان این کشور پایه‌های دست‌آوردها و امیدهای آینده هستند و زنان سعودی بر اساس شریعت اسلامی شرکایی هستند که از حقوق کامل برخوردارند.
خداوند به این کشور با شریعت اسلامی که ما در روش و کار خود پایبند آن هستیم، عزت بخشید، و ما در پرتو آن به انتشار میانه‌روی، تسامح و اعتدال می‌پردازیم، خداوند همچنین به ما شرف خدمت به حرمین شریفین و قاصدان آن را عطا فرمود.
یکی از اولویت‌های ما در مرحله بعدی، ادامه حمایت ما از بخش خصوصی سعودی و تقویت آن به عنوان یک شریک فعال در زمینه توسعه است. ما به ولی‌عهد به عنوان رئیس شورای امور اقتصادی و توسعه توصیه کردیم تا بر توسعه نیروی انسانی و آماده‌سازی نسل جدید جهت ایجاد مشاغل برای آینده تمرکز کند.
به لطف توفیق الهی، کشور ما با توجه به برنامه‌ها و پروژه‌های چشم‌انداز ۲۰۳۰ پادشاهی سعودی، و همگون با آن در حال سیر برای دستیابی به اهداف خود با نرخ توسعه رضایت‌بخشی است، تلاش‌های دولت برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر بر شما پوشیده نیست.
هم‌اکنون سربازان شجاع ما وظیفه ملی خود را به‌طور کامل انجام می‌دهند، و زیباترین نمونه‌های از خودگذشتگی و شجاعت در دفاع از عقیده و وطن را به نمایش می‌گذارند. شهیدان ما -که رحمت خداوند بر آنان باد- در یادها باقی خواهد ماند و خانواده‌هایشان همواره مورد محافظت و توجه ما خواهند بود.
در اینجا می‌خواهیم بر سیاست‌های مالی پادشاهی سعودی، از جمله تعادل بین کنترل هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و حمایت از رشد اقتصادی، تأکید کنیم.
پادشاهی سعودی همچنان به تلاش‌های خود جهت یافتن راه‌حل برای بحران‌ها و مسائل منطقه‌ای ادامه خواهد داد و مسئله فلسطین به عنوان آرمان اصلی ما تا دست‌یابی ملت فلسطین به تمام حقوق قانونی خود باقی خواهد ماند.
پادشاهی سعودی همچنان به مقابله با افراط گرایی و تروریسم ادامه خواهد داد و نقش رهبری خود در توسعه منطقه به منظور افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری را ایفا خواهد کرد.
رژیم ایران همیشه در امور داخلی دیگر کشورها دخالت می‌کند، پشتیبان تروریسم است و در بسیاری از کشورهای منطقه هرج و مرج و خرابی به بار آورده‌است. جامعه بین‌المللی باید در جهت پایان دادن به برنامه هسته‌ای ایران و توقف فعالیت‌های تهدیدآمیز ضد امنیت و ثبات از سوی این کشور عمل کند.
ایستادگی ما در یمن یک انتخاب نبود بلکه وظیفه‌ای بود برای حمایت از مردم یمن در برابر تجاوز شبه‌نظامیان کودتاگر مورد حمایت ایران. ما بر حمایت از دستیابی به یک راه‌حل سیاسی مطابق با قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت، طرح ابتکاری خلیجی و نتایج گفت‌وگوی ملی جامع یمن، تأکید می‌کنیم.
در مورد عراق نیز ما گام‌های مبارکی را که برای تقویت روابط دو کشورمان برداشته شده ارج می‌نهیم و چشم به راه ادامه تلاش‌ها به منظور ادامه تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف هستیم.
پادشاهی سعودی خواستار ایجاد راه‌حلی سیاسی به منظور برون رفت سوریه از بحران است تا سازمان‌های تروریستی و تأثیرات خارجی را از آن دور ساخته و اجازه دهد که پناهندگان سوری به وطن خود بازگردند.
پادشاهی سعودی در تقویت اقتصاد جهانی و رشد آن از جمله ادامه سیاست نفتی خود بر اساس همکاری و هماهنگی با تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک به منظور حفظ ثبات بازارهای نفت برای محافظت از منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان سهیم است.
کشور شما مشارکت استراتژیک خود با کشورهای دوست بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل را دنبال می‌کند.
حکومت همچنان به برنامه‌های خود برای تکمیل روند توسعه حکمرانی دستگاه‌های حاکمیتی به منظور کسب اطمینان نسبت به اجرای مناسب مقررات، فرمان‌ها و جلوگیری از هرگونه ابهام و خطا، ادامه می‌دهد.
پادشاهی سعودی بر مبنای رویکرد اسلامی بر پایه عدالت و برابری تأسیس شد و ما به تلاش‌های قوه قضائیه و عملکرد دادستانی کل در عمل به امانتی که به آنها سپرده شده‌است، افتخار می‌کنیم. ما تأکید می‌کنیم که این کشور از تطبیق شرع خداوند فروگذار نخواهد کرد و در راه حق دچار تردید نخواهد شد.
ما از مجلس شورا به دلیل تلاش و عمل مستمرش تشکر می‌کنیم و امیدواریم خداوند تلاش‌های شورا را با موفقیت روبرو فرماید.»