عکس از الشرق الاوسط

عکس از الشرق الاوسط

میانگین نوشیدن چای در بریتانیا از اواسط قرن نوزدهم بالا رفت. به نوشته وبسایت “نوشیدن چای در بعد از ظهر”، آنا دوشس بدفورد در آن دوران، بعد از ظهرها احساس خواب آلودگی می کرد، و رسم بوده که اشخاص روزانه تنها دو وعده غذایی صبحانه و شام میل می کردند. دوشس بدفورد اما عادت داشت که بعد از ظهرها به طور پنهانی یک فنجان چای و یک قطعه کیک در اتاق لباس هایش بخورد.

پس از آن دوشس بدفورد دوستانش را به یک وعده غذایی کوچک در اتاق های خصوصی خود دعوت کرد که رفته رفته به سنتی تابستانه بدل شد. دوشس بدفورد پس از بازگشت به لندن نیز ضمن فرستادن کارت برای دوستان خود آنها را به صرف چای و پیاده روی در چمنزارها دعوت می کرد.

این ایده به نظر افراد طبقه اجتماعی ثروتمند جالب به نظر رسید و در نتیجه سنت نوشیدن چای از موقعیت بالایی برخوردار شد. بعدها نیز بیشتر ثروتمندان به صرف وعده های غذایی سبک بعد از ظهر ادامه دادند.

هتل ها هراز گاهی پیش از پیاده روی مشتریان در هاید پارک حدود ساعت چهار “چای عصرانه” عرضه می کردند. اقشار بی بضاعت جامعه حدود ساعت پنج یا شش بعد از ظهر یعنی “پایان روز” به جای صرف شام به نوشیدن چای می پرداختند.

امروزه هتل های لوکس در انگستان هنوز هم بعد از ظهرها مراسم چای عصرانه برگزار می کنند. این سنت به یکی از بارزترین ویژگی های توریستی در لندن بدل شده است.

هتل های لندن روش های هنری گوناگونی در عرضه چای به کار می برند، و چه بسا در این زمینه به رقابت با یکدیگر نیز می پردازند. برخی هتل ها چای را بدون نان و شیرینی سرو می کنند، این در حالی است که برخی دیگر از هتل ها اقدام به عرضه انواع جدید چای می کنند. هتل برکلی در محله نایتس بریج در اقدامی بسیار هوشمندانه ضمن استفاده از روش های به روز وارد عرصه رقابت در زمینه سرو چای شده است.

عکس از الشرق الاوسط

عکس از الشرق الاوسط

مراسم چای در این هتل با بهره مندی از روش سنتی انجام می گیرد که در قالب معاصر گنجانده شده است. بدین ترتیب چای انگلیسی در فضایی سنتی و در قالبی معاصر با سلیقه عالی و بهره گیری از روش های مد روز در یکی از قدیمی ترین هتل های لندن سرو می شود.

هتل برکلی بیانگر جایگاه جهانی لندن در عرضه تازه های دنیای مد است. هتل برکلی اکنون طرح ها و جدیدترین مدل های ابتکاری تابستان ۲۰۱۴ دنیای مد را عرضه می کند که شامل لباس و کیف دستی و کلاه می شود. طرح های این مجموعه با الهام از شوی مد فصل آینده بارزترین طراحان لباس بریتانیایی و جهانی تهیه شده است.

این مدل ها توسط شیرینی پز هتل برکلی به شکل وعده های غذایی و با بهره گیری از روش های بسیار ماهرانه و زیرکانه در اختیار شما قرار می گیرد. هتلی که خود را برای شوی لباس در هفته مد در لندن آماده می کند.

هنگامی که وعده های غذایی روی میز غذا قرار می گیرند شاید تصور کنید که این غذاهای رنگارنگ که به شکل لباس های واقعی هستند قابل خوردن نیستند و ممکن است که به حال شیرینی پز و دستیاران وی غصه و تاسف بخورید که این قدر زحمت کشیده اند تا هر قطعه از غذا را طبق طرح اصلی آن تهیه کنند. تهیه هر قطعه از وعده های غذایی سرو شده به زمان زیادی نیاز دارد.

آمیزش رنگ ها نیز به شکلی انجام می گیرد تا در حد ممکن به رنگ های نسخه اصلی نزدیک باشد. جشن رنگ ها با قوری و فنجان های مارک وج وود همراه می شود که به شکل اختصاصی برای سرو پرت – ا – پورتی ( Pret-a-portea) طراحی شده است.

بازدید کنندگان می توانند سرویس قوری و فنجان های چای را خریداری کنند. نکته جالب توجه هماهنگی بین قدیم و جدید است. با وجود این که دکوراسیون اتاق ویژه صرف چای عصرانه و رنگ ها و چوب تیره به سبک سنتی انگلیسی است اما در عین حال وعده های غذایی مدرن اشتها آور سرو می شوند.

توجه به کلیه جزئیات

هنگامی که میزی را در هتل برکلی رزرو می کنید توجه داشته باشید که نام کامل خود را به انگلیسی به مسئولان بدهید. نام شما روی کفش کاغذی صورتی زنانه که در وسط میز قرار دارد نوشته می شود. دفترچه کنار کفش نیز شامل تازه های دنیای مد فصل کنونی و آینده است که می توانید آن را با خود ببرید.

همانند سایر هتل های بزرگ در لندن در هتل برکلی نیز دست و دلبازی موج می زند. در این هتل خوردنی های بسیاری در کنار چای سرو می شود که بیانگر سخاوتمندی آشکار است. ساندویچ ها با طعم های تازه و ترکیب عجیب نان ها و شیرینی سنتی “اسکنز” همراه با خامه و مربا و مجموعه وسیعی از لباس های خوردنی عرضه می شوند. شما می توانید یک تکه لباس خوردنی را به عنوان یادگاری از این ماجراجویی با خود ببرید. برای این کار فقط کافی است از پیشخدمت بخواهید که یک تکه لباس برای شما آماده کند که این هدیه با رعایت مسایل مربوط به دنیای مد در بسته ای کفش مانند به شما تقدیم می شود.

تازه ترین های دنیای مد

کیف دستی مارک “میو میو” با روکش شکلات و خمیر گردو و کفش زنانه پاشنه بلند با روکش بیسکویت و کمپوت از مشهورترین مجموعه مد فصل کنونی هستند. ویکتوریا بکهام دامنی با طرح های هندسی قرمز و سفید طراحی کرده و آلبرتا فرتی ایتالیایی تبار نیز یک بالرین مرد صورتی و سفید رنگ طراحی کرده و نام این طرح را “عشق به زندگی” گذاشته است. این دو طرح اخیر نیز در این مجموعه قرار دارند.

عکس از الشرق الاوسط

عکس از الشرق الاوسط

سیمون روچا یک لباس مجلسی زیبا و خوشمزه با آمیزه ای از رنگ های روشن برای فصل مد آینده طراحی کرده که در آن از لیمو و نارگیل و شکر استفاده شده است. لباس کیک پسته ای اسکار دلارنتا با یک گل خوردنی نیز در اینجا به چشم می خورد. در آستانه فصل تابستان کارلا کلیتو لباس شنای قرمز رنگ با طعم بیسکویت لیمویی که با عصاره گیلاس قرمز رنگ آمیزی شده طراحی کرده است.

پرت پورتی ( Pret-a-portea) روزانه از ساعت یک تا شش بعد از ظهر در سالن “کارامل” سرو می شود. قیمت ها برای هر نفر از ۴۱ پوند (حدود ۶۰ دلار) شروع می شود.

بهترین اماکن برای صرف چای در لندن اینها هستند: پارک لین، هتل گروسونور، هتل ماندویل ، هتل کلاریج ، هتل برکلی ، هتل ساوی ، هتل ریتز ، هتل براون، هتل لانگهام.