هادی در نماز عید قربان در عدن شرکت کرد سپس از زخمیان و از بندر نفت بازدید کرد

هادی رئیس جمهور یمن و بحاح نخست وزیر و دیگر مقامات این کشور در حال ادای نماز عید قربان در عدن – عکس از رویترز

هادی رئیس جمهور یمن و بحاح نخست وزیر و دیگر مقامات این کشور در حال ادای نماز عید قربان در عدن – عکس از رویترز

عبد ربه منصور هادى، رئیس جمهور یمن، نماز عید قربان را با مشارکت خالد بحاح نخست وزیر وتعدادی از وزرا و مقامات نظامی وغیر نظامی در حیاط هتل قصر، محل اقامت ریاست جمهوری و دولت موقت در شهرستان عدن، ادا کرد. سپس هادی به بیمارستان المصافی در عدن رفت ، واز  زخمیان در بخش های جراحی و بازید کرد وعید قربان را به آن ها تبریک گفت.

هادی همچنین از بندر نفتی (الزیت) واقع در شهرستان البریقه بازدید کرد، و  از روند رساندن فرآورده های نفتی به بندر اطمینان حاصل کرد.

در همین راستا، در اثر انفجاری در مسجد البلیلی در نزدیکی آکادمی پلیس  در مرکز صنعا دست کم ۲۵ نفر از نمازگزاران کشته شدند. سازمان «داعش» در بیانیه ای اینترنتی مسئولیت این حادثه را به عهده گرفت و اعلام کرد که یکی از عناصر سازمان به نام ابو عمر الحدیدی کمربند انفجاری خود را در مسجد البلیلی منفجر کرد، وباعث کشته شدن تعدادی شد. در حمله شورشیان حوثی به نمازگزاران  در شهر تعز در پی بیرون آمدن آنها از مسجد پس از خواندن نماز عید، ۴ نفر کشته و۱۵ شهروند دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش ملی و بسیج مردمی، با پشتیبانی هوایی ائتلاف عربی، در استان مأرب پیشرفت کردند وکنترل تپه دفاعی در منطقه را به دست گرفتند، و ضربات سنگینی به شبه نظامیان شورشی وارد کردند.

یک منبع در مقاومت به «الشرق الاوسط» گفت: «ساعات گذشته شاهد خشن ترین درگیرها در جبهه الجفینه و در حومه شهر مأرب و همچنین سد تاریخی مأرب بود». این منبع افزود: « دست کم ۵۰ نفر از شبه نظامیان کشته و زخمی شدند. علاوه بر این ۱۲ تن از عناصر مقاومت کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند». به گفته منابع محلی، مقاومت در مأرب با یک اقدام نادر انسانی، تعدادی از مجروحان حوثی که به هنگام پاکسازی تپه های الحمرا در جاده صراوح پیدا شدند را برای درمان به بیمارستانی در مأرب انتقال دادند.