وزیر رسانه ای یمن: شبه نظامیان و صالح قصد گمراه کردن شهروندان را دارند

 هواپیمایی عربستانی که پس از بازگشایی مجدد فرودگاه عدن تجهیزات فنی به یمن منتقل می کند – عکس از رویترز

هواپیمایی عربستانی که پس از بازگشایی مجدد فرودگاه عدن تجهیزات فنی به یمن منتقل می کند – عکس از رویترز

بنا به گفته علی القباطی وزیر رسانه ای یمن، گروه حوثی و علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن، به منظور گمراه کردن شهروندان و جلوگیری از رسیدن حقایق به آنان اقدام به فیلتر نسخه اینترنتی روزنامه «الشرق الأوسط» کردند.

القباطی گفت فیلتر کردن روزنامه «الشرق الأوسط» با توجه به تأثیر گسترده و اعتبار حرفه ای این روزنامه، و همچنین جایگاه آن در سطح منطقه عربی ، صورت می گیرد. وی افزود: «از بسته شدن سایت اینترنتی روزنامه الشرق الأوسط، پس از آن که حقیقت آن ها را فاش کرد و اخباری واقعی از عملیات زمینی منتشر می کرد، متعجب نشدم ». القباطی تلاش های حوثی را نا امیدانه توصیف کرد که مانند جلوگیری از نور خورشید با غربال است.

وزیر رسانه ای یمن تأکید کرد شبکه جهانی اینترنتی و شبکه ارتباطات که ستون اصلی دولت به شمار می روند در چنگ حوثی ها هستند، و این امر باعث کنترل فرهنگ جامعه در یمن و سرکوب آزادی بیان شده است. وی بر ضرورت ایجاد مرکزی ارتباطاتی و فنی از داخل عدن، به ویژه پس از انتقال پایتخت از صنعا به این شهر تأکید کرد، تا از استراق سمع دستگاه ها و تلفن های همراه و هک کردن شبکه های اینترنتی و کنترل آن ها توسط حوثی ها جلوگیری شود.