استاندار الحدیده حامی صالح، از حوثی ها فاصله می گیرد… هادی در امارات به دنبال بازسازی

عناصری از مقاومت مردمی حامی هادی رئیس جمهور یمن بر بالای یک فروند تانک غرق شده متعلق به حوثی ها در شهرستان شقرا در استان ابین – عکس از خبرگزاری فرانسه

عناصری از مقاومت مردمی حامی هادی رئیس جمهور یمن بر بالای یک فروند تانک غرق شده متعلق به حوثی ها در شهرستان شقرا در استان ابین – عکس از خبرگزاری فرانسه

منابع آگاه یمنی برای «الشرق الأوسط» فاش کردند که کمیته امنیتی متعلق به شورشی های حوثی روز گذشته در صنعا به بررسی عقب نشینی از پایتخت و تحویل دادن آن به سازمان های مربوطه در کشور پرداخت.

بنا بر گفته این منابع، جلسه ای به ریاست جلال الرویشان، وزیر کشور حامی حوثی ها بر گزار شد. این جلسه که با حضور نمایندگان کمیته عالی انقلابی جماعت حوثی تشکیل شد، برای بررسی عقب نشینی شبه نظامیان آن ها از صنعا و تحویل دادن مراکز امنیتی و تأسیسات دولتی بود.

در تحولی جدید که نشان دهنده میزان اختلافات بین جماعت حوثی و متحد آن ها، علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق می باشد، حسن الهیج استاندار الحدیده که از پیروان صالح است، طی جلسه ای در استانداری، خواستار تخلیه بندر الحدیده از مسلحان حوثی و آزادی فوری بازداشت شدگان و یا تحویل دادن آن ها به قوه قضائیه شد.

در همین راستا، آماده سازی برای عملیات نظامی «نیزه طلایی»، که ارتش ملی و مقاومت مردمی برای آزادی استان شبوه، آخرین پایگاه حوثی ها و نیروهای صالح در جنوب یمن، ادامه یافت.

اما در استان إب، مقاومت مردمی به محاصره مرکز استان از دو جهت ادامه دادند. منابع نظامی اشاره کردند که بین مقاومت و شبه نظامیان در منطقه وراف درگیری هایی روی داد.

از سوی دیگر، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن، طی دیدار با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد دبی، طرح بازسازی یمن را مورد بررسی قرار داد. هادی که برای دو روز به امارات سفر کرده است، از تلاش های دنباله دار امارات در زمینه امدادهای انسان دوستانه ابراز رضایت کرد.