بحاح از ملک سلمان تشکر می کند.. رویکردی برای تحت تحریم گنجاندن هیئت حوثی هایی که به ژنو رفته بودند

مبارزان مقاومت مردمی در عدن در سومین روز ماه مبارک رمضان در حال خودرن افطار در حومه دار سعد جنوبی – عکس خبرگزاری فرانسه

مبارزان مقاومت مردمی در عدن در سومین روز ماه مبارک رمضان در حال خودرن افطار در حومه دار سعد جنوبی – عکس خبرگزاری فرانسه

هیئتی که نماینده شبه نظامیان حوثی و پیروان علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن بود روز گذشته پس از شکست مذاکرات یمن، ژنو را به مقصد مسقط ترک کرد. عز الدین سعید الاصبحی وزیر حقوق بشر یمن برای «الشرق الأوسط» توضیح داد که هیئت حوثی ها پس از ناکامی در تمدید مدت اقامت خود در ژنو به منظور دیدار با طرف های سیاسی مختلف، مجبور به ترک ژنو شد.

«الشرق الأوسط» از یک مسؤل یمنی اطلاع یافت که حکومت یمن تلاش دارد نام افراد هیئت حوثی و هم پیمانان آن ها که در کنفرانس ژنو شرکت کرده بودند را به شورای امنیت ارائه دهد تا تحریم ها شامل آن ها شود.

همزمان اوضاع داخلی یمن، به خاطر حوثی ها و حامیان صالح وخیم تر می شود. ساکنان عدن زیر بار گرسنگی و آتش حوثی ها رنج بیشتری می برند. روز گذشته حوثی ها مناطق مسکونی در عدن را با موشک کاتیوشا هدف قرار دادند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی و ویرانی منازل مسکونی شد.

در همین راستا، برخی منابع فاش کردند که یک کشتی امدادی متعلق به برنامه جهانی غذا از بندر عدن به بندر الحدیده، که تحت کنترل حوثی ها قرار دارد، تغییر مسیر داد. این منابع برخی از طرف های سیاسی، از جمله آن هایی که بر راه حوثی ها گام بر می دارند را به دستکاری در کمک های امدادی متهم کردند.

در همین حال، خالد بحاح، معاون رئیس جمهور یمن، روز گذشته از مؤسسه امدادی و کمک های انسان دوستانه ملک سلمان در ریاض بازدید کرد و کمک رسانی به یمنی ها را مورد بررسی قرار داد. وی همچنین از حمایت «نامحدود» ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی قدردانی کرد.