بحاح مدیریت باب المندب را به دست می گیرد… تعز هدف آتی

مبارزان ارتش ملی در حالی که اسلحه خود را بلند کرده اند در منطقه ای نزدیک باب المندب – عکس از آسوشیتد پرس

مبارزان ارتش ملی در حالی که اسلحه خود را بلند کرده اند در منطقه ای نزدیک باب المندب – عکس از آسوشیتد پرس

منابع آگاه در ارتش یمن و مقاومت مردمی گزارش دادند که شورشیان حوثی و نیروهای علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن، بخشی از نیروهای خود را از استان مأرب به سمت کوههای مجاور صنعا عقب کشیدند. این اقدام آن ها در پیش بینی عملیات بزرگی است که نیروهای ارتش و مقاومت برای پاکسازی جبهه الجدعان و سپس کنترل کوه استراتژیک «فرضه نهم» آماده اجرای آن می شوند که به عنوان دروازه ای برای ورود به پایتخت است.

این منابع به «الشرق الأوسط» گفتند: «حوثی ها به عقب نشینی از برخی مواضع خود در جبهه الجدعان اقدام می کنند و بخش هایی از نیروهای خود را به عقب منتقل می کنند». یکی از فرماندهان ارشد ارتش ذکر کرد: «شبه نظامیان از سردرگمی واضحی رنج می برند، و دستوراتی برای  عقب نشینی ۵۰ درصد از نیروهای خود در اکثر مواضع موجود در زمین های مسطح به یمت کوهها دریافت کردند».

از سوی دیگر، منابع آگاه گفتند که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، حملاتی را بر مواضع شورشیان در مرکز الوازعیه، از توابع استان تعز، انجام دادند و توانستند موشک های ساخت ایران، که شورشیان طی تعطیلات عید با هدف پرتاب آن ها به مناطق نزدیک آورده بودند را منهدم کردند.

منابع گفتند که حملات ائتلاف پس از آن صورت گرفت که شورشیان یکی از این موشک های ایرانی را به سمت شمال در منطقه صلاح الدین پرتاب کردند، که این حمله خسارت های جانی و مادی در پی نداشت.

در همین راستا، خالد بحاح معاون رئیس جمهور و نخست وزیر یمن، بر روند به دست گیری مدیریت باب المندب و جزیره استراتژیک میون به دست ارتش ملی، آن هم تنها دو روز پس از آزاد سازی آن ها توسط نیروهای ائتلاف عربی، نظارت کرد.

منابع نظامی تأکید کردند که گام بعدی پس از باب المندب، آزاد سازی استان تعز خواهد بود.