Categories: خبر

حوثی ها به ایران هشدار می دهند

سرتیپ احمد عسیری طی کنفرانسی مطبوعاتی در مقر وزیر دفاع عربستان سعودی

عربستان سعودی یک سرباز را باز پس می گیرد و از نقش قبایل قدر دانی می کند

سرتیپ احمد عسیری طی کنفرانسی مطبوعاتی در مقر وزیر دفاع عربستان سعودی

در تحولی چشم گیر در موضع گیری شورشیان حوثی، یکی از فرماندهان برجسته جنبش «انصار الله» یمن، به ایران در خصوص دخالت در امور داخلی یمن هشدار داد. یوسف الفیشی (ابو مالک)، که یکی از فرماندهان رده اول جنبش حوثی به شمار می آید و یکی از اعضای کمیته عالی انقلابی است، از مسؤلان جمهوری اسلامی ایران خواست سکوت کنند و از بهره برداری از پرونده یمن دست بکشند.

از سوی دیگر، فرماندهی نیروهای ائتلاف عربی حامی مشروعیت در یمن با اظهار نظر درباره تحولات اخیر گفت این تحولات در چارچوب آرام کردن است نه آتش بس و مذاکرات. سرتیپ احمد عسیری مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی به «الشرق الأوسط» گفت شخصیت های قبیله ای و اجتماعی برای آرام سازی حضور یافتند و این میانجیگری برای آرام کردن اوضاع در مناطق عملیاتی بود و همچنین اجازه ورود مواد امدادی و پزشکی به روستاهای آسیب دیده را داد. وی افزود: «به این اقدام پاسخ دادیم و چنین اقداماتی را تشویق می کنیم، و اگر این راه ها منجر به ایجاد راه حل سیاسی و نهایی باشد که امنیت و ثبات را به یمن باز گرداند ما از این اقدامات مثبت استقبال می کنیم».

عسیری توضیح داد که سرجوخه جابر اسعد الکعبی، که نیروهای ائتلاف او را باز پس گرفت در صحت و سلامت است و برای اطمینان حاصل کردن از سلامتش تحت مراقبت پزشکی است تا به زودی نزد خانواده خود باز گردد.

از سوی دیگر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی روز گذشته گفت که درخواست مسؤل حوثی از تهران برای دور ماندن از بحران یمن مثبت است.

در تحولی دیگر، منابع بلند پایه در حزب کنگره عمومی خلق که ریاست آن را علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن به عهده دارد به «الشرق الأوسط» گفتند فرماندهان حزب برای بررسی وضعیت رهبری حزب به زودی دیدار گسترده ای در مصر برگزار خواهند کرد. شیخ سعود سعید الیوسفی معاون حزب کنگره خلق در استان مأرب گفت: «اکثر رهبران حزب مواضعی ضد انقلاب و همراستا با مشروعیت  دارند».

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post