«جنبش» با گفتگوی مشروط با «انصار الله» موافقت می کند

طرفداران گروه حوثی با بلند کردن اسلحه و سر دادن شعار حمایت خود را از این گروه در صنعا پایتخت یمن اعلام می کنند

طرفداران گروه حوثی با بلند کردن اسلحه و سر دادن شعار حمایت خود را از این گروه در صنعا پایتخت یمن اعلام می کنند

گروه «انصار الله» به رهبری عبدالملک الحوثی، اعلام کرد که به زودی اقدامات مرتب سازی اوضاع قدرت را آغاز خواهد کرد.

این اعلام پس از پایان یافتن مهلت سه روزه ای صورت گرفت، که حوثی ها به دیگر نیروهای سیاسی در یمن برای پایان دادن به خلاء امنیتی در پی استعفای عبدربه منصور هادی و حکومت خالد بحاح داده بودند.

حوثی ها در بیانیه ای که در ساعت های پایانی روز گذشته صادر شد گفتند که در روزهای آینده، اقدامات مرتب سازی اوضاع قدرت را آغاز خواهند کرد، و این اقدامات و گامها، ملی، مسؤلانه و غیر انحصاری خواهد بود، به طوری که کشور را از وضعیت و خلاء موجود بیرون آورده وکشور را به وضعیت امن و با ثبات بر پایه مشارکت همگانی برساند.

در این بیانیه بر آمادگی کمیته های انقلابی وابسته به حوثی ها برای به دست گیری این مسؤلیت بزرگ (اداره قدرت) تأکید شده است، به ویژه در صورتی که نیروهای سیاسی وظایف خود را ترک کنند و مسؤلیت ملی خود را انجام ندهند.

پیشتر برخی منابع سیاسی گفته بودند که حوثی ها و حزب کنگره خلق عمومی به ریاست علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق، و یکی از جناح های جنبش جنوبی، روز گذشته بر تشکیل مجلس ریاستی جدید برای رهبری یمن توافق کرده بودند.

در همین راستا، شورای عالی جنبش انقلابی برای آزادی صلح آمیز و استقلال جنوب، دعوت حوثی برای حل و فصل قضیه جنوب را کاملاً رد کرد و با اشاره به اینکه جنوب یک کشور کاملاً مستقل از شمال است بر گفتگوی مشروط بین نمایندگانی از دو کشور تأکید کرد.