دستگاه اسرائیلی حقوق دوهزار کارمند را بلعید… سفیر قطر وعده طرح‌های بیشتری داد

رام‌الله: کفاح زبون

برخی مقامات فلسطینی، قطر را به حمایت از طرح‌های جدایی غزه از طریق حمایت مالی حماس متهم کردند تا تلاش‌های مصری برای تکمیل طرح آشتی را ناکام بگذارد.
به گزارش الشرق الاوسط، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین احمد مجدلانی، به انتقال پول به غزه توسط سفیر قطر محمد العمادی و دور زدن دولت فلسطین به شدت حمله کرد و این روش برای انتقال پول را «مافیایی» و کار قاچاقچیان خواند.
مجدلانی به الشرق الاوسط گفت، العمادی با همآهنگی اسرائیل و «حماس»، «از راه‌های آشنای مافیا و قاچاقچیان دراستفاده از کیف برای جابه‌جایی پول استفاده کرد تا به اختلافات موجود دامن بزند و تلاش‌های مصر برای تکمیل آشتی را ناکام سازد».

بهای ناچیز خون‌ها
العمادی ۱۵ میلیون دلار به وسیله کیف از طریق اسرائیل به غزه منتقل کرده بود. این بخش اول پول است که به گفته خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) این «بهای بخس برای خون ارزشمند مردم ما در غزه است» که «رهبران حماس از آن برای ادامه توطئه‌هایش استفاده می‌کنند تا با توطئه صهیونی-امریکایی همراه شوند که هدفش جداساختن غزه از کرانه باختری است».
وفا نوشت که «از زمان آغاز راهپیمایی‌های بازگشت در ۳۰ مارس تاکنون بیش از ۲۲۰ تن از جمله ۴۳ کودک شهید و حدود ۲۵ هزار نفر زخمی شدند، برخی از آنها بخشی از اعضای بدنشان را از دست داده‌اند و حماس همه این خون‌های پاک را با مشتی دلار آمریکایی فروخت. پول‌هایی که در سه کیف توسط سفیر قطر محمد العمادی و از گذرگاه بیت حانون در شمال غزه و با همآهنگی کامل با اسرائیل منتقل شدند».

محروم ساختن کارمندان
منابعی به الشرق الاوسط گفتند که اسرائیل به نام بیش از دو هزار کارمند حماس اعتراض کرده و آنها را از دریافت حقوق‌شان از اموال قطری محروم ساخت.
ناظران قطری بر کار توزیع حقوقی که از دلارهای رسیده انجام شد، نظارت داشتند و از دریافت کنندگان مدارک رسمی مطالبه می‌کردند و امضا می‌گرفتند.
همچنین برای اطمینان خاطر اسرائیل از آنها توسط دستگاهی اسرائیلی اثر انگشت می‌گرفتند.
پول‌ها در سایه آرامش حاکم بر غزه و کاهش چشم‌گیر راهپیمایی‌های بازگشت در منطقه مرزی که از ۳۰ مارس گذشته آغاز شد و تاکنون ۲۲۰ شهید فلسطینی درپی داشته، توزیع شدند.
حماس گروهی از تظاهرکنندگان را پراکنده‌ساخت و مانع رسیدن‌شان به نقطه مرزی شد.
همچنین عملیات فرستادن بالن‌ها و هواپیماهای آتشین به سوی اسرائیل را متوقف ساخت.
این بخشی از توافق آتش‌بسی است که در مقابل اجازه می‌دهد پول و سوخت قطری وارد غزه شود.