تلفات جانی حوثی‌ها و اسارت یکی از فرماندهان آنها در صعده

نیروهای ارتش ملی یمن توانستند رشته کوه‌های مهمی را در کتاف واقع در شمال استان صعده آزاد کنند که پناهگاه اصلی حوثی‌ها است.
به گزارش الشرق الاوسط، در نتیجهٔ حملهٔ ارتش برای آزادسازی این مناطق، تعدادی از نیروهای حوثی‌ها کشته و زخمی و تعدادی دیگر از جمله یک فرماندهٔ میدانی دستگیر شدند.
پایگاه رسمی ارتش یمن نیز ضمن تأئید این موضوع از اسارت ۶ حوثی از جمله یحیی محمد حسن الحمزی فرماندهٔ کل منطقه خبر داد.
علی محسن صالح معاون رئیس‌جمهور یمن نیز به نوبهٔ خود طی تماسی تلفنی با فرماندهٔ بخش المحور پیروزی‌های ارتش ملی و اقدامات آن برای تکمیل آزاد سازی، بازگشت دولت قانونی به ریاست عبد ربه منصور هادی و بازپس گرفتن سازمان‌های دولتی را تحسین کرد.
وی همچنین از حمایت کشورهای برادر در ائتلاف عربی به رهبری سعودی و مواضع برادرانه و صادقانهٔ آنها را در قبال یمن تشکر و قدردانی کرد.
معاون رئیس‌جمهور یمن همچنین طی این تماس از روند عملیات میدانی علیه حوثی‌ها مطلع شد و بر تلاش‌های مضاعف برای مقابله با آنها در جهت رفع رنج ملت یمن و از میان بردن ظلم تأکید کرد.
از سوی دیگر استان تعز نیز که چهار سال است با کارشکنی و حملات حوثی‌ها مواجه است عصر دوشنبه شاهد پرتاب موشک‌های کاتیوشا به روستاهای الشق و الاقروض در جنوب شرقی خود بود.
بر اساس اظهارات عبدالباسط البحر نایب فرماندهی معنوی تعز حوثی‌ها ۳ موشک کاتیوشا را به مناطق ذکر شده پرتاب کردند که دو عدد از آنها در منطقه شمار در الاقروض و یکی در منطقهٔ شقب منفجر شد اما جز ویرانی مزارع خسارت‌های جانی در برنداشت.