شدت انفجار تا حدی بود که دود ناشی از این انفجار از ساختمان وزارت دفاع در بخش قدیمی شهر صنعا دیده می‌شود

شدت انفجار تا حدی بود که دود ناشی از این انفجار از ساختمان وزارت دفاع در بخش قدیمی شهر صنعا دیده می‌شود

گزارش‌های دریافتی از وزارت اطلاعات یمن نشان از آن دارد که بلافاصله پس از انفجار یک خودروی بمبگذاری شده نزدیک ساختمان وزارت دفاع آن کشور، گروهی مسلح که یونیفورم ارتش به تن داشتند شروع به تیراندازی به سوی درهای ورودی ساختمان وزارت دفاع کردند.

یکی از منابع امنیتی این کشور اعلام کرد: «این حمله مدت زمان اندکی بعد از شروع ساعت اداری وزارت دفاع رخ داد.»

به دنبال نزدیک شدن یک خودرو به ورودی ساختمان این وزارتخانه، خودروی دیگری به ساختمان نزدیک شده و سرنشینان مسلح آن به سوی وزارت دفاع آتش گشودند. برخی گزارش ها حاکی از آن است که افراد مسلح موفق شدند وارد ساختمان شده و با نیروهای امنیتی داخل وزارتخانه نیز درگیر شوند.

طی انفجار خودروی بمب گذاری شده و درگیری ها میان سربازان و مردان مسلح، ۱۸ سرباز و ۱۲ مرد مسلح کشته شدند. گفته شده ۴۰ نفر در این حمله و درگیری ها زخمی شدند.

گزارش های تایید نشده حاکی از آن است که افراد مسلح بیمارستان نظامی مستقر در این ساختمان را هم هدف حمله قرار دادند. با این وجود مقامات یمنی گفتند اوضاع در حال حاضر تحت کنترل است.

شدت انفجار تا حدی بود که دود ناشی از این انفجار از ساختمان وزارت دفاع در بخش قدیمی شهر صنعا دیده می‌شد و صدای انفجار صدها کیلومتر دورتر شنیده شده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

از آن جایی که مقامات امنیتی و مقامات وزارت دفاع اجازه مصاحبه با رسانه ها را نداشتند، به شرط محفوظ ماندن نامشان به رسانه ها اطلاعات دادند.