پسر مغنیه و مسؤل پرونده عراق و سوریه در بین آنها هستند * خبرهایی از کشته شدن کارشناسان ایرانی بر اثر سقوط هواپیمای نظامی در ادلب

جهاد مغنیه

جهاد مغنیه

حزب الله لبنان روز گذشته مجموعه ای از فرمانده هان ارشد خود را بر اثر اصابت یک موشک اسرائیلی به مقر تجمع آنها در باغستان های الامل در استان قنیطره سوریه در ارتفاعات جولان، از دست داد.

جهاد عماد مغنیه، ابو علی طباطبایی و محمد عیسی در بین کشته شدگان بودند. گرچه کشته شدن مغنیه، پسر فرمانده تاریخی نظامی و امنیتی حزب، یعنی عماد مغنیه که در سال ۲۰۰۸ در سوریه به قتل رسید، اثر معنوی بزرگی دارد، اما طباطبایی از «بزرگترین رهبران» حزب به شمار می آید. و به نظر می رسد وی هدف اساسی حمله بالگرد اسرائیلی بوده است. چرا که رسانه های تل آویو گفتند که «مقرر بود طباطبایی فرمانده جنگ آینده بین حزب الله و اسرائیل باشد، و وی مسؤل قدرت تهاجمی در (حزب الله) بود». در عین این حال عیسی مسؤل پرونده های عراق و سوریه به شمار می رفت.

بنا بر گزارشهای امنیتی و خبری، دست کم ۶ جنگجو و کارشناس از حزب الله، در این حمله کشته شدند.

مرزهای لبنان روز گذشته شاهد انتشار بی سابقه نیروهای اسرائیلی بود که فعالیت های هوایی خود بر فراز خاک لبنان را تشدید کردند تا در صورت هر واکنشی از سوی حزب الله، آمادگی لازم را داشته باشند.

از سوی دیگر، گزارشهای ضد و نقیضی مبنی بر سقوط یک هواپیمای حمل و نقل نظامی سوری در یکشنبه شب منتشر شده است ، گفته می شود این هواپیما به هنگام فرود در فرودگاه نظامی ابو ضهور در شرق شهر ادلب در شمال غربی سوریه، حامل ۳۵ سرباز و افسر بود. رژیم سوریه، علت سقوط این هواپیما را بدی آب و هوا اعلام کرد، در حالی که جبهه النصره تأکید کرد که این جبهه هواپیما را هدف قرار داده است. در همین میان، سازمان حقوق بشر سوریه پیش بینی می کند که کارشناسانی از ایران نیز در این هواپیما بوده باشند.

.