Categories: خبر

حمله آمریکا در لیبی جلسه فرماندهان «القاعده» در اجدابیا را مورد هدف قرار داد

حکومت الثنی تأکید کرد که پنتاگون در قتل بالمختار با آنها هماهنگی کرده بود

مختار بلمختار رهبر سابق سازمان القاعده در کشورهای مغرب عربی ملقب به «الاعور» یکی از افراد تحت تعقیب در برنامه مبارزه برای عدالت که برای او مبلغ ۵ میلیون دلار به عنوان جایزه تعیین شده بود – عکس از آسوشیتد پرس

ایالات متحده روز گذشته تأکید کرد که در حال ارزشیابی حمله هوایی آمریکایی است که بعد از ظهر دو روز پیش مختار بلمختار یکی از رهبران برجسته مرتبط با سازمان «القاعده» را در شهر اجدابیا در شرق لیبی هدف قرار داده بود.

دبورا لی جیمز وزیر نیروی هوایی ایالات متحده گفت: «می توانم اطمینان دهم که هدف از این عملیات عملاً مختار بلمختار بود». وی افزود: «نتایج این حمله همچنان در حال ارزشیابی است».

از سوی دیگر حکومت مشروع لیبی به ریاست عبد الله الثنی، کشته شدن بلمختار را تأیید کرد. بلمختار عملیات حمله به کارخانه گاز عین امیناس در الجزایر در سال ۲۰۱۳ را برنامه ریزی کرده بود.

منابع رسمی لیبی فاش کردند که این حمله جلسه رهبران سازمان های تروریستی، که بلمختار در میان آن ها بود را هدف قرار داد و منجر به کشته شدن تعدادی از آن ها شد. این منابع تأکید کردند: «عملیات آمریکایی پس از مشورت با حکومت لیبی صورت گرفت و برای از بین بردن رهبران تروریستی موجود در خاک لیبی، به ویژه شهر سرت، صورت گرفت».

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post