*اتحادیه کشورهای عرب: هرگونه تهدید به استفاده از تحریم‌های اقتصادی به عنوان سیاست و ابزار تحقق اهداف یک‌سویه سیاسی را مردود می‌دانیم
* سازمان همکاری‌های اسلامی: هرگونه تهدید یا اشاره به آن علیه سعودی یا هرکشور عضو سازمان را نمی‌پذیریم
چندین کشورعربی و اسلامی حمایت خود را از بیانیه دولت سعودی که دیروز صادر شد اعلام کردند. این بیانیه دیروز توسط یک مقام مسئول صادر و درآن تأکید شده بود کشور سعودی «هیچ تهدید یا تلاش برای بهره‌برداری از طریق فشار با اشاره به اعمال تحریم‌های اقتصادی یا به کاربردن فشارهای سیاسی یا تکرار اتهامات بی اساس، نمی‌تواند این کشور و مواضع محکم و جایگاهش در جهان عرب و کشورهای اسلامی و موقعیت بین‌المللی را متزلزل کند».
بحرین حمایت کامل خود را از کشورسعودی دربرابر هرکسی که بخواهد به آن آسیبی برساند یا قصد رساندن کمترین زیان به آن را داشته باشد، اعلام کرد. همچنین این کشور هرگونه تلاش برای آسیب رساندن به حاکمیت و جایگاه والا و سیادت آن کشور را محکوم کرد. سعودی با ایفای نقش پیش‌روانه و تلاش‌های سازنده در راه استقرارامنیت و آرامش و رفاه دردوسطح منطقه‌ای و جهانی، بنیاد اساسی امنیت و آرامش در جهان عربی و اسلامی است و اساس محکم و ستون مهم امنیت منطقه است.
به گزارش خبرگزاری بحرین، منامه برایستادگی مجدد خود در کنار ریاض تاکید کرده اعلام می‌کند، در راه همه سیاست‌های محکم و تلاش‌های خستگی ناپذیر برای مقابله با انواع تهدیدها و مخاطرات که جامعه جهانی را تهدید می‌کند و از همه مهم‌تر افراط‌گری و تروریسم در کنار ریاض خواهیم ایستاد.
همچنین دکتر عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری کشورهای خلیج، هجوم رسانه‌ای به سعودی به بهانه ناپدید شدن جمال خاشقجی، یکی از شهروندان سعودی در ترکیه را محکوم کرد.
زیانی گفت« آنچه در رسانه‌های عربی و جهانی به شکل اتهامات واهی و ادعاهای بی اساس بدون استناد به حقایق جریان دارد، به قصد تخریب مملکت عربی سعودی درحال انجام است».
او تأکید کرد برخی رسانه‌ها اصول و اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای را زیرپا گذاشتند و از بی طرفی حرفه‌ای خارج شدند. برای اهداف و مقاصد سیاسی معلوم، دروغ منتشرمی‌کنند و حقایق را تحریف می‌سازند. او تأکید کرد، کشور سعودی همیشه از سنت‌های ریشه‌دار محفاظت کرده و نظام‌ها و عرف و معاهده‌های بین‌المللی را محترم شمرده است.
الزیانی ادامه داد:« سعودی علاقه خود برای کشف حقیقت ناپدید شدن جمال خاشقجی به عنوان یکی از شهروندانش را نشان داده و بی هیچ تعللی با درخواست تشکیل کمیته مشترک برای روشن شدن حقیقت ماجرا از سوی طرف ترک جواب مثبت داد تا پیچیدگی‌های قضیه به شکل شفاف روشن شوند».

در همین حال دولت اردن همبستگی خود با سعودی را در برابر شایعات و حملات هدفدار اعلام کرد. سخنگوی دولت اردن جمانه غنیمات گفت، مرکزیت تلاش‌های کشور برادر و دوست سعودی و نقش پیشروانه و اساسی آن کشور در تقویت امنیت و آرامش و صلح و گسترش همکاری‌های اقتصادی در منطقه و جهان مشخص می‌شود. غنیمات تأکید کرد، اردن در مقابل شایعات و حملات در کنار سعودی خواهد ایستاد.
یمن نیز ضمن اعلام حمایت از سعودی برایستادگی در کنارآن کشور تأکید کرد. دفترریاست جمهوری با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد« آنچه امروز کشور سعودی با آن روبه رومی‌شود نتیجه مواضع شرافتمندانه و صادق در قضایای امت عربی و اسلامی و نقش پیشروانه آن در استقرار امنیت در منطقه و جهان است از جمله ایستادگی در مقابل نفوذ ایران و تروریسم و افراطی‌گری در همه انواعش است».
در فلسطین نیز محمود عباس از مواضع تغییرناپذیر سعودی تقدیر کرد و گفت« این کشورهمیشه در قضیه عادلانه ما درکنارمان بوده است». عباس اعتماد کامل خود به سعودی را اعلام کرد و گفت فلسطین همیشه در کنار سعودی بوده و خواهد بود.
همچنین بریتانیا، فرانسه و آلمان دیروز با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند، از تلاش‌های مشترک سعودی و ترکیه در انجام تحقیقات در ماجرای ناپدید شدن شهروند سعودی جمال خاشقجی حمایت می‌کنند.