گروهی از سیاستمداران برجسته در چندین حزب آلمان روز شنبه (۲۹ سپتامبر) خواستار حمایت از چهره های ملی گرا در برابر راستگرایان افراطی شدند.
این اظهارات قبل از راهپیمایی علیه نژاد پرستی در شهر هامبورگ (شمال آلمان) در روز شنبه عنوان شد. این راهپیمایی توسط ائتلافی متشکل از ۴۵۰ گروه تنظیم شد.
تنظیم کنندگان راهپیمایی خواستار اعلام هامبورگ به عنوان پناهگاه امن پناهجویان و افرادی که در جریان فرار از کشورهایشان جان سالم به در می برند شد.
آنگرت کرامپ کارنباور دبیر کل حزب دمکرات مسیحی آلمان به روزنامه بیلد آلمان گفت «ما باید از چهره های ملی گرا حمایت کنیم. قانون اساسی و پرچم و سرود ملی ما بیانگر بهترین های آلمان است.»
زیگمار گابریل وزیر امور خارجه سابق آلمان هم در گفتگو با روزنامه بیلد گفت «سه رنگ مشکی و قرمز و طلایی پرچم آلمان نماد روشنگری و آزادی در این کشور است. نباید این نماد به دست دشمنان روشنگری بیفتد.» او ابراز امیدواری کرد که حزب سوسیال دمکرات و دیگر احزاب دمکرات در همه راهپیمایی پرچم آلمان را بلند کنند.
گراف لمبسدورف معاون رییس حزب دموکرات های آزاد به این روزنامه گفت «مشکی و قرمز و طلایی رنگ های آزادی هستند..احزاب چپ و لیبرال و راست زیر همین پرچم می تواند اختلاف نظرها را به شکل مسالمت آمیز حل و فصل کنند».