Categories: خبر

حماس و ایران بسته به یک رشته مو

«سپاه پاسداران» اتهام جنبش به مذاکره با اشغالگران را پس می گیرد

ایران و حماس

در حالی که جنبش فلسطینی «حماس» روز گذشته با صدور بیانیه ای قاطعانه به اتهاماتی که سرتیپ خسرو عروج مشاور «سپاه پاسداران» دو روز پیش به این جنبش وارد کرد و آن را به تلاش برای مذاکره با اشغالگران اسرائیلی از طریق ترکیه متهم کرد، پاسخ داد، اما منابع آگاه فلسطینی به «الشرق الأوسط» گفتند، پاسخ قاطع حماس برای رساندن پیام های متعددی بود که یکی از آن ها این است که جنبش در جیب کسی نیست، و چنین چیزی در توافقات آتی رخ نخواهد داد، و جنبش هیچ  پیشنهادی را در موضوع مبارزه قبول نمی کند.

در بیانیه روز گذشته حماس آمده است: «از زبان یکی از مسؤلان ایرانی اتهامات باطلی گفته شد که بی پایه و اساس است، ما به کوچک و بزرگ، از جمله سپاه پاسداران ایران یادآوری می کنیم که سیاست رسمی و واقعی حماس عدم مذاکره با دشمن است و جنبش در رأس مقاومت خواهد ماند».

پس از این پاسخ، «سپاه پاسداران» روز گذشته با صدور بیانیه محترمانه ای گفت: « حماس در خط مقدم مقاومت در برابر صهیونیست ها قرار دارد».

یک منبع از حماس به «الشرق الأوسط» گفت: «در روابط، که به علت موضع گیری هایی که در امور عربی از جمله سوریه مشخص شد دچار آسیب شده بود، هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است».

وی افزود: «اوضاع همان گونه که بود می باشد».

اظهارات عروج و پاسخ «حماس» باعث افزایش تنش میان دو طرف می شود، اما یک منبع نزدیک به جنبش حماس گفت: «دو طرف به رشته مویی بسته هستند؛ ایران نیاز به روابط بهتر با «حماس» دارد که از محبوبیت میان عرب های سنی برخوردار است، و حماس جریانی دارد که ترجیح می دهند روابط با تهران به حساب روابط با کشورهای عربی از سرگرفته شود».

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post