هدف قرار گرفتن خودروهای فرماندهانی از «القسام» و «السرایا»

عناصری از حماس در حال تأمین امنیت منطقه پس از هدف قرار گرفتن خودروهای فرماندهان در غزه  – عکس از آسوشیتد پرس

عناصری از حماس در حال تأمین امنیت منطقه پس از هدف قرار گرفتن خودروهای فرماندهان در غزه – عکس از آسوشیتد پرس

ساکنان محله شیخ رضوان و خیابان تونل در مرکز شهر غزه با صداهای انفجارهای بزرگی از خواب بیدار شدند. این انفجارها خودروهای فرماندهانی از گردان های القسام وابسته به جنبش حماس و گروه سرایا القدس وابسته به جنبش جهاد اسلامی را هدف قرار دادند. در اثر این انفجارها پنج خودرو نابود شدند اما خسارت جانی در بر نداشت.

این انفجارها، قوی ترین چالش در برابر جنبش حماس است که بر نوار غزه حکومت می کند، و روشن ترین پیام برای شاخه نظامی این جنبش است که برای اولین بار به صورت مستقیم مورد هدف قرار می گیرد. به خصوص این که تهدیدها و انفجارهای سابق، مواضع خالی را در نزدیکی ساختمان های دولتی مورد هدف قرار می داد.

این انفجارها پس از سه هفته از تهدید حماس از سوی سازمان داعش صورت می گیرد. این در حالی است که در محل انفجارها شعارهایی یافت شد که نشان دهنده قرار داشتن این سازمان در پشت انفجارهای پنج گانه است.

در عین حال وزارت کشور در غزه، هیچ طرفی را متهم نکرد و ایاد البزم، سخنگوی این وزارت، تنها به گفتن این نکته اکتفا کرد که : «عناصر خرابکار اقدام به منفجر کردن تعدادی خودروی متعلق به گروه های مقاومت در منطقه شیخ رضوان کردند که زیان های مالی بر جای گذاشت».

برخی از سخنگویان «داعش» در آغاز ماه جاری، حماس را به راه انداختن «آبشار خون» تهدید کرده بودند.