آن را از یک بازار سنتی که لباس می‌فروخت خرید
یکی از هنرمندان مصری در جشنواره «سینمایی قاهره» با لباسی که از «بازار بلح» خرید ظاهر شد

القاهره: ایمان مبروک

ساره عبدالرحمن هنرپیشه مصری، با پوشیدن یک قطعه لباس از بازار دست دوم فروشی در اختتامیه چهلمین جشنواره سینمایی قاهره همگان را شگفت زده کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، او در صفحه اینستاگرام خود نوشت که این لباس را از بازار کهنه فروشی بلح در قاهره خریده‌است و قیمت آن ۳۷۰ پوند مصری (معادل ۲۰ دولار) است.
او دلیل این اقدام خود را تلاش برای کاهش اقدامات مضر به محیط زیست، توسط طراحان دانست و بیان کرد که برای این هدف لباس‌های خود را که دیگر لازم ندارد پخش می‌کند و تنها لباس‌های دست دوم خرید می‌کند.
او با لهجه مصری نوشت: «لزومی ندارد که برای اشیای جدید پول هنگفتی بدهیم که در یک شرایط غیرانسانی برای کارگران تولید شده‌است».
ساره عبدالرحمن همچنین دربارهٔ این طرز تلقی عام که پوشیدن لباس‌های دست دوم را امری توهین آمیز می‌داند سخن گفت و بیان کرد که هدف از پوشیدن این لباس و اعلام قیمت پایین آن مبارزه با این طرز تلقی است و برای اینکه به خود و مردم ثابت کنم که می‌توان با قیمتی اندک یک لباس زیبنده تهیه کرد که برای مراسم رسمی و مهم نیز مناسب باشد.
این اولین بار نیست که هنرپیشه نامبرده دست به چنین کارهایی می‌زند که در آنها با لباس‌هایی ارزان و مناسب به حال محیط زیست و عموم مردم جامعه ظاهر می‌شود. برای مثال او در دومین برنامه جشنواره «الجونه» سینمایی لباسی را بر تن کرده بود که از پلاستیک بازیافت شده تولید شده بود. او در آن زمان دلیل این کار خود را «حمایت از طرح مصری بازیافت کیسه‌های پلاستیک باهدف کاهش آلودگی محیط زیست» عنوان کرد.
این هنرمند جوان در دانشگاه آمریکایی قاهره روزنامه‌نگاری و هنر خوانده و در سال ۲۰۰۹ اولین کار سینمایی خود را به همراه هنرمند کمدی احمد حلمی در فیلم «۱۰۰۰ مبارک» اکران کرد. اوج شهرت او بازیگری در فیلم «همسایه هفتم» بود.