جشنواره‌ها از ماه ژانویه و به مدت ۲ ماه برگزار می‌شود

اداره تئاتر وزارت فرهنگ در شارجه خود را برای میزبانی ۳ جشنواره بزرگ با حمایت شیخ سلطان بن محمد القاسمی عضو شورای عالی حکام و حاکم شارجه، آماده می‌کند.
به گزارش الشرق الاوسط، در این جشنواره‌ها گروه‌های مختلفی از کشورهای جهان برای اجرای هنرهای سنتی و معاصر و تئاتر در شارجه گردهم می‌آیند.
در این جشنواره‌ها که در ۳ شهر از امارت شارجه انجام می‌شود، سمینارهای نقد و نشست های فکری نیز برگزار می‌شود.
احمد بورحیمه مدیر اداره تئاتر در وزارت فرهنگ، ریاست نشست کمیته‌های کاری در زمینه بررسی آمادگی‌ها برای فعالیت‌های جشنواره‌ها را به عهده گرفت و خواستار افزایش تلاش‌های همه‌جانبه کمیته‌ها شد و گفت: «این جشنواره‌ها باید به شکلی مناسب و درخور شهرت فرهنگی شارجه و جایگاه امارت متحده عربی در تمدن انجام شود».
این جشنواره‌ها از ماه جاری آغاز و تا ماه مارس ادامه خواهد داشت.
جشنواره بین‌المللی اجرای هنرهای سنتی و معاصر و تئاتر در ۲۵ ژانویه در شهر خورفکان برگزار می‌شود.
در این جشنواره گروه‌های داخلی، خلیجی، آفریقایی و آمریکای لاتین شرکت خواهند کرد و به مدت یک روز در منطقه کورنیش در شهر ساحلی انجام خواهد شد.
جشنواره تئاتر خلیج که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود نیز سومین دوره خود را از ۱۲ فوریه در شهر شارجه آغاز کرده و در ۱۷ همان ماه به فعالیت‌های خود پایان می‌دهد.
در این جشنواره که در سال ۲۰۱۵ و به دستور حاکم شارجه و به منظور حمایت از تئاتر خلیج برگزار شد، فعالیت‌های هنری فراوانی را با حضور نام های برجسته تئاتر خلیج انجام خواهد داد که از جمله این فعالیت‌ها، سمینارهای روزانه نقد، انجمن‌های فکری و فعالیت‌های فرهنگی برای بررسی وضعیت کنونی تئاتر در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج خواهد بود.
شهر دبا الحصن نیز خود را برای میزبانی چهارمین دوره تئاتر دیو دراما از ۲۷ فوریه تا ۳ مارس آماده می‌کند.
در این جشنواره پنج تئاتر از کشورهای امارات، عمان، مصر، کویت و فلسطین اجرا خواهد شد که بر اجرای دو نفره بین دو شخصیت تئاتر تمرکز خواهد داشت.