تشدید موضع «نیروهای لبنان»… هشدار «جریان ملی آزاد» درباره اعتراضات خیابانی

بیروت: کارولین عاکوم

سعد حریری نخست‌وزیر مکلف لبنان در گفتگو با روزنامه‌نگاران پس از نشست «جریان المستقبل» ضمن ابراز خوش‌بینی محتاطانه خود در زمینه تشکیل دولت، اعلام کرد: «ان شاء الله همه امور مثبت است و همه چیز طی دو روز آینده روشن می‌شود».
به گزارش الشرق الاوسط، وی تأکید کرد: «این هفته سرنوشت‌ساز است و در هر صورت چه مثبت و چه منفی به همه مسائل فیصله خواهیم داد».
گفتنی است وی چیزی در خصوص گزینه‌های پیشنهادی خود در این زمینه عنوان نکرد.
حریری در پاسخ به اقدام نظام سوریه در زمینه قراردادن «جریان المستقبل» در فهرست تروریسم گفت: «این فهرست شرافت و افتخار است، چرا که نظام سوریه در اصل یک نظام تروریستی است».
این در حالی است که «جریان ملی آزاد» از تعدادی گزینه در صورت شکست در تشکیل کابینه خبر داده که یکی از آنها آمدن به خیابان و راه‌اندازی اعتراضاتی در این زمینه است.
علاوه بر این انتظار می‌رود «نیروهای لبنان» روز پنج‌شنبه موضع و اعتراضات خود در زمینه تأخیر در تشکیل دولت را تشدید کنند.
جریان ملی آزاد ضمن ابراز امیدواری در زمینه تشکیل کابینه در این هفته در خصوص عدم تحقق این امر هشدار داده و اعلام کرد: «اگر این اتفاق نیفتند موضع و سخن دیگری خواهیم داشت».
ماریو عون نماینده جریان ملی آزاد در پارلمان در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفت: «اعتراضات خیابانی یکی از گزینه‌هاست که هنوز قطعی نشده، اما اگر بحران دولت پیس از ۹ ماه حل نشود، هر چیزی ممکن است».
منابع آگاه در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفتند: «گزینه اعتراضات خیابانی در حال حاضر گزینه انتخابی نیست و هدف از این اظهارات فقط اعمال فشار است».