بیروت: «الشرق الاوسط»

احمد حریری دبیرکل جنبش «المستقبل» لبنان تأکید کرد: «سعد حریری هیچ‌گاه امید خود را برای تشکیل کابینه از دست نمی‌دهد و تا همین لحظه به دنبال راه‌حل است، همه نگرانی‌های وی مردم و کشور است. او برای حمایت از لبنان و حفظ اعتماد کشورهای عربی و جهان هر کاری می‌کند».
به گزارش الشرق الاوسط، حریری افزود: «دست‌ها برای همکاری دراز شده‌است و ان شاء الله با درایت سعد حریری نخست‌وزیر و با هماهنگی میشل عون رئیس‌جمهور به زودی شاهد تشکیل دولت آشتی ملی خواهیم بود».
وی در مراسم یازدهمین سالگرد شهادت وسام عید معروف به «مهندس حقیقت و مدال آن» یادآور شد: «۱۱ سال است که وسام در قلب حقیقت در لاهه زنده است و ما با گذشت ۱۴ سال از ۱۴ فوریه هیچ تغییری در ثبات، اعتدال، وفاداری به ملت و خلوص نیتمان نسبت به کشور نکرده‌ایم».
حریری در ادامه گفت: «مردم از اختلافات و سیاست خسته شدند و می‌خواهند با کرامت زندگی کنند و دوست دارند امور کشور در زمان سعد حریری مانند زمان رفیق حریری پیش برود».
وی افزود: «امیدوارم خداوند حریری را در تلاش برای تشکیل دولت کمک کند، چرا که کشور نیاز مبرم به آن دارد. امیدوارم همه احزاب کوتاه بیایند تا بتوانیم از این مشکل سربلند بیرون بیاییم و همگی زیر سایه دولت، نهادها و قانون اساسی از لبنان عربی و روابط متمایز آن با کشورهای برادر عربی حفاظت و حمایت کنیم».
بیش از هشت ماه از زمانی که نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان مأمور به تشکیل کابینه شد، می‌گذرد اما دولت جدید هنوز تشکیل نشده است.