حداد عادل نماینده مجلس ایران-رسانیوز

حداد عادل نماینده مجلس ایران-رسانیوز

نماینده اصولگرای مجلس ایران اعلام کرده است که فلیترینگ شبکه های اجتماعی به اعتلای فرهنگ ایران کمک می کند.

غلامعلی حداد عادل، نماینده مجلس ایران فیلتر کردن شبکه های اجتماعی در ایران را امری «بدیهی» دانسته و گفت: «ما اگر بتوانیم مانع ورود افکار و اخلاق منفی که قصد ورود به کشورمان را دارد شویم به‌طور قطع نقش به‌سزایی را در رشد فرهنگ داخل کشور برداشته‌ایم »

وی درباره فیلترینگ شبکه های اجتماعی تاکید کرده است: «به‌طور قطع این مساله حرفی عقلایی است که اگر بتوانیم با آن مقابله کنیم و مانع ورود این قبیل از مسائل شویم می‌توانیم قدم‌هایی بزرگ در راستای اعتلای کشور برداریم.»

پیش از این نیز این نماینده مجلس ایران تاکید کرده بود که «برای حفظ آرامش فرهنگی در جامعه نباید ماهواره و اینترنت رها شده و فیس بوک و تویتر آزاد شود. »

با روی کار آمدن دولت روحانی و فعالیت برخی از اعضای کابینه وی در شبکه های اجتماعی، زمزمه هایی برای رفع فیلترینگ این شبکه ها در ایران شنیده شد. اما هر بار که این موضوع از طرف دولتمردان مطرح می شود، تندروهای ایران واکنش های مختلفی نشان می دهند.

حداد عادل نیز که یکی از نماینده های تندرو است به فعالیت مسئولان ایران در این شبکه ها تذکر داده است و گفت: «:برای حفظ آرامش فرهنگی در جامعه نباید مسوولان مطالب خود را در فیس بوک بگذارند و رها کردن این مسائل موجب تشنج و تنش فرهنگی در کشور می شود.»

شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک در ایران به دستور کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، در پی اعتراضات سال ١۳٨٨، استفاده از فیسبوک و توییتر فیلتر شدند. از اینرو کاربران ایرانی ناگزیرهستند با استفاده از فیلترشکن از امکانات شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.

کمیته تعیین مصادیق مجرمانه مسئولیت فیلترینگ سایت ها را بر عهده دارد که بر اساس قانون جرایم رایانه ای مصوب سال ١٣٨٨ به ریاست دادستان کل کشور تشکیل شده و وزیر یا نمایندهٔ وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان‎ صدا و سیما و فرمانده نیروی انتظامی از جمله اعضای این کمیته هستند.