امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱ + ۵ فرصتی برای جبران اشتباهات غربی ها است، گفت: آنها همانند گذشته با فرافکنی اعلام کردند تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در ژنو با ما کنار نیامد که این دروغی واضح است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به پاس اعتبار فرهنگی، دینی و رفتار منطبق بر گفت و گو و تعامل در جهان شناخته شده است، اظهارداشت: گفت و گوهای ایران با گروه ۱+۵ در فضای اتمام حجت، عقلانیت و تعقل انجام می شود و برای ما نوعی تاکتیک برای سنجش میزان صداقت غربی ها بشمار می رود.

وی تاکید کرد که آنها بر خلاف سخنان قبلی خود عمل کردند اما هنوز هم با سعه صدر زمینه لازم وجود دارد و ما انتظار داریم غربی ها از این فرصت استفاده کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران یادآور شد: رهبرمعظم انقلاب فرمودند که تیم مذاکره کننده ایران بچه های خودمان و مورد اعتماد ما هستند و آهنگی که تا کنون پیش گرفتند با حفظ خط قرمزها، عزت، حکمت، مصلحت و منافع ملی ما بوده است و امیدواریم تا آخر این راه ادامه یابد و این اعتماد را مردم همیشه نسبت به مسوولان داشته باشند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان این که ما یک بار در سال ۱۳۸۲وهمچنین بکبار درسال ۸۳ مساله توقف غنی سازی را داشتیم ، افزود: این موضوع باعث پرش های بعدی جوانان ایران در سال های آتی شد.

وی ادامه داد: این یک فرصت برای غربی ها است تا با حفظ روحیه دیپلماتیک در چارچوب شرایط دو جانبه مذاکره را بپذیرند و این علاوه بر آنکه فرصت جبرانی برای آنها محسوب می شود برای ما هم گشایشی را در پی خواهد داشت.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تصریح کرد: مردم ایران، مردمی اصیل، ولایی، مومن ،۳۴ سال کار آزموده و دارای رهبری حکیم و فرزانه و دنیا دیده اند که متوسل به ائمه اطهار(ع) و متوجه همه جوانب هستند.

حجت الاسلام صدیقی همچنین گفت: مردم ایران با وجود جوانانی دانشمند و غیور آن چنان که در دوران دفاع مقدس نشان دادند در این روزهای اعمال فشار و تحریم نیز با اقتدار و ایمان راه خود را تا شکست دشمن ادامه خواهند داد.

وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران از مواضع بر حق خود کوتاه نمی آید، خاطرنشان کرد: به فضل پروردگار این اعتقادات و باورها با توجه به شرایط جغرافیای کشور و ذخایر زیرزمینی ایران موجب می شود تا تحمل تمامی فشارها و تحریم ها ساده و آسان شود.

وی ادامه داد: اقتدار ما در یکپارچگی ملت، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران است و تقاوت قدرت ایران با غربی ها و نظام های سلطنتی دراین است که دارای یک پرچم ، یک رهبر و یک تفکر هستیم که آن تفکر نیز برگرفته از اسلام ناب و انقلابی است.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: جمهوریت ایران اسلامی و انقلابی حول یک پرچم و ولایت پذیری مردم ایران نیز حول یک رهبر فرزانه، انقلابی و اسلامی است و این مردم با هیچ قدرتی شکست نخواهند خورد.

حجت الاسلام صدیقی در بخش دیگری از این خطبه از ملت عزادار ایران اسلامی که در ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) به جوش و خروش درآمدند و همه شهرهای کشور در شور و شعور حسینی (ع) بود، تشکر و قدرانی کرد.