القاسمی در دیدار با سران الازهر: اسلام با رفتار افراد نادان بدنام شد

 

قاهره – ولید عبد الرحمان

دکتر سلطان بن محمد القاسمی حاکم شارجه گفت «رویارویی نظامی با عوامل تروریستی باید با مقابله فکری همراه باشد. مقابله فکری باید با کسانی که فتنه ایجاد می کنند و از جوانان ما سوء استفاده می کنند صورت بگیرد… باید دین را به مسیر درستش برگردانیم».

حاکم شارجه روز شنبه (۲ فوریه) در بازدید از مرکز آموزش عربی به غیر عرب زبانان شیخ زاید در قاهره افزود «دین را از ما ربودند و با رفتار افراد نادان که هیچ پشتوانه مذهبی ندارند بدنام شده است». این مرکز زیر نظر  انجمن جهانی فارغ التحصیلان الازهر است.

حاکم شارجه در دیدار با دکتر احمد الطیب شیخ الازهر در قاهره از نقش پیشروی الازهر در ترویج تفکر اسلامی درست و مقابله با تندروی در جهان اسلام و عرب ستایش و بر لزوم حمایت از شیوه آموزشی و میانه روی الازهر تاکید کرد. او افزود «این میانه روی تنها حلقه نجات از خشونت و تروریسمی است که سراسر جهان را فراگرفته . تعدد گرایی و پذیرش تفاوت مبنای اصلی شیوه آموزش الازهر به شمار می رود و به همین خاطر فارغ التحصیلان الازهر همواره از ثبات و صلح در کشورهایشان حمایت می کنند».

گفتنی است انجمن جهانی فارغ التحصیلان الازهر به ریاست شیخ الازهر در راستای ترویج اعتدال و مقابله با تندروی و ترویج علوم اسلامی و زبان عربی فعالیت می کند. برنامه های متعدد و آثار فراوانی برای مقابله با افراطی گری و کلاس های آموزشی از سوی این انجمن در سراسر جهان برگزار می شود.

دکتر محمد المحرصاوی رییس دانشگاه الازهر بر تقویت همکاری علمی و فرهنگی بین دانشگاه الازهر و موسسات آموزشی امارات در راستای تلاش برای ترویج تفکر میانه رو که بیانگر جوهر اسلام است تاکید کرد.

گفتنی است انجمن جهانی فارغ التحصیلان الازهر کتاب جدیدی درباره جوانان و راهکارهای آگاه سازی آنان برای مقابله و نفی تفکر افراطی منتشر کرده است.