به گزارش بی بی سی پزشکان بیمارستانی در شهر گرونوبل فرانسه که مایکل شوماخر قهرمان هفت دوره مسابقات فرمول در آن بستری است حال این راننده ۴۴ ساله آلمانی را بسیار وخیم اعلام کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها هواداران آقای شوماخر بیرون بیمارستان تجمع کرده‌اند.

در کنفرانس خبری که دقایقی پیش در بیمارستان برگزار شد پروفسور ژان فرانسوا پاین متخصص ارشد بیهوشی گفت شوماخر بدون اتلاف وقت به بیمارستان منتقل شده و در حال حاضر در کماست و نمی توان گفت چه زمانی از کما خارج می‌شود.

پروفسور پاین تاکید کرده هر کاری برای نجات جان اسطوره فرمول یک انجام خواهد شد اما به گفته متخصصان او با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

در حال حاضر شوماخر بصورت عمدی در کما نگهداشته خواهد شد تا از هر تحریک اضافه به مغزش جلوگیری شود.

به گفته متخصصان آسیب به سمت راست سر او وارد شده و با اینکه کلاه ایمنی از شدت ضربه کاسته اما با این حال ضربه بسیار شدیدی به سر او وارد شده است.

مایکل شوماخر دیروز صبح یکشنبه (هشتم دی) در کوههای آلپ فرانسه با پسرش مشغول اسکی بود که سقوط کرد و سرش به صخره‌ای اصابت کرد.

گفته می‌شود زمانی که هلی‌کوپتر برای انتقال شوماخر به محل حادثه رسید او بهوش بوده اما در زمان ورود به بیمارستان به کما رفت.

گزارش‌های اولیه حاکی از این بود که آسیب وارده جدی نیست و اسطوره فرمول یک بعد از حادثه راه رفته هر چند که به نظر می رسیده اندکی می‌لرزد.

بنا بر بیانیه بیمارستان، شوماخر هنگام پذیرش در بیمارستان دچار “ضربه مغزی شدید” شده بود و نیاز به جراحی فوری داشت و هم‌اکنون حال او “وخیم” است.

مقامات بیمارستان از انتشار جزئیات بیشتر خودداری کردند و گفتند در بیانیه بعدی در روز دوشنبه اطلاعات بیشتری را منتشر خواهند کرد.

به گفته متخصصان به احتمال زیاد جراحی برای کاهش فشار جمجمه بعلت خونریزی و همچنین التهاب و تورم بافت مغز بر اثر ضربه صورت گرفته است.

شوماخر که سال گذشته از فرمول یک برای دومین بار خداحافظی کرد پنج روز دیگر ۴۵ ساله می‌شد.

او در ۱۹ سال دوران حرفه‌اش در فرمول یک برنده ۹۱ مسابقه شد و هفت بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد و از این رو پر افتخارترین راننده فرمول یک تاریخ به شمار می‌رود.

این هفت قهرمانی دو بار با تیم بنتون (۱۹۹۵ و ۱۹۹۴) و پنج بار متوالی با تیم فراری (۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵) بود.

شوماخر پس از اینکه در سال ۲۰۰۶ در رقابتهای فرمول یک دوم شد اعلام بازنشستگی کرد.

پس از آن او در یک حادثه موتورسواری در اسپانیا بشدت آسیب دید اما بهبود یافت و در سال ۲۰۱۰ با تیم مرسدس دوباره به پیست مسابقات برگشت هر چند مقامی کسب نکرد.