جک استراو، وزیر خارجه سابق بریتانیا

جک استراو، وزیر خارجه سابق بریتانیا

جک استراو وزیر امور خارجه سابق بریتانیا که در زمان دولت محمد خاتمی و در نخستین سال های مطرح شدن موضوع فعالیت های هسته ای ایران بارها به ایران سفر کرده بود، در روزهای آینده بار دیگر به تهران می رود.

به گفته عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس هیئت پارلمانی انگلیس به ریاست جک استراو اواسط دی ماه به تهران عزیمت خواهد کرد.

این نماینده مجلس ایران در گفتگو با خبرگزاری مهر همچنین گفت افزود که در جلسه روز سه شنبه با آقای حبیب الله زاده کاردار غیر مقیم ایران در سفارت این کشور در بریتانیا چگونگی این سفر بررسی می شود.

منصوری آرانی اظهار داشت: “درخواست این سفر از سوی هیات پارلمانی انگلیس بوده و ما نیز با آن موافقت کردیم و در صورت سفر آنها به کشورمان متقابلا ما نیز سفری به انگلیس خواهیم داشت.”

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در پاسخ به این سئوال که اگر آنها نیز برای حضور در ایران شرطی را مطرح کنند آیا شما قبول خواهید کرد، گفت: هر اقدامی که حاشیه ساز باشد به صلاح دو طرف نیست و این روابط می تواند بر بخش خصوصی و دولتی نیز اثرگذار باشد.

وی همچنین در گفتگو با خانه ملت تاکید کرد که تا کنون هیچ تغییری در زمان سفر جک استراو به ایران انجام نشده و خبرهای لغو سفر جک استراو به ایران نادرست است.