جمال مبارک به عرصه سیاسی مصر باز می گردد

پیش از این فقط در مناسبت های اجتماعی مشاهده شده است

جمال مبارک که به تازگی در مناسبت‌های اجتماعی دیده شده و در اپرا، همایش‌ها و مناسبت‌های عمومی حضور یافته است، آخرین مورد آن هم روز شنبه بود که جمال مبارک به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ اکتبر علیه اسرائیل با بازدید از بنای یادبود شهر نصر، تاج گلی را روی قبر انور سادات، رئیس جمهوری فقید مصر قرار داد.
به گزارش الشرق الاوسط، جمال مبارک در دوره ریاست جمهوری پدرش ریاست کمیته سیاسی حزب ملی حاکم را در دست داشت و به نظر می‌رسید که او کاندیدایی برای جانشینی پدرش است اما برادرش علاء از سیاست دور بود و به جمع‌آوری ثروت هنگفت با استفاده از جایگاه پدرش متهم شد.
برخی منابع آگاه مصری از تحرکات فرزند رئیس جمهوری سابق این کشور برای بازگشت به عرصه سیاسی مصر خبر دادند.
جمال مبارک، پسر حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر پس از آنکه موانع برخورداری از حقوق سیاسی‌اش برطرف شدند، برای بازگشت به محافل سیاسی این کشور از طریق یکی از احزاب برنامه‌ریزی می‌کند.
حسنی مبارک رئیس جمهور اسبق و فرزندانش جمال و علاء درخواست تجدید نظر در حکم مربوط به قضیه فساد ریاست جمهوری داده اند اما دادگاه مخالفت کرده است که مفهمومش عدم فعالیت سیاسی است. حکم مربوط به حبس و غرامت مبارک و فرزندانش را از فعالیت سیاسی از تاریخ صدور حکم در ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ محروم کرده است.
انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر در سال ۲۰۲۲ برگزار می شود و طبق قانون اساسی مصر، عبدالفتاح السیسی حق نامزدی مجدد ندارد.