سمیر جعجع رییس حزب نیروهای لبنان از میشل عون رییس جمهور این کشور و سعد حریری نخست‌وزیر آن دعوت کرد که با هر تعداد وزیری که در کابینه حضور دارد، اقدام به معرفی دولت به طور رسمی کنند.
به گزارش الشرق الاوسط جعجع این دو مقام رده اول کشور را مسئول تصمیم‌گیری نهایی دانست و از آنها خواست با شفافیت هرچه تمام‌تر از حزب الله بخواهند وزرای خود را به کابینه معرفی کنند تا هرچه زودتر کابینه دولت تشکیل شود.

وی در این خصوص گفته است که «شرایط اقتصادی و معیشتی مردم قابل تحمل نیست و باید از ورشکستگی اقتصادی کشور جلوگیری کرد».

جعجع در گفتگو با خبرگزاری رسمی لبنان، از مسئولان خواست تا هرچه زودتر جلسه تشکیل کابینه دولت برگزار شود تا در آن تصمیم‌های مهمی جهت مقابله با شرایط بد اقتصادی پیش‌رو، اتخاذ شود.

جعجع افزود: «نظریه‌های فراوانی در خصوص انتقام‌گیری و سلطه‌گری وجود دارد، اما در لبنان یک سری قوانین معروف و ساز و کار خاصی طبق توافق طائف وجود دارد که از ۷۵ سال پیش به آن پایبند بودیم، و اینکه رییس‌جمهور و نخست‌وزیر آن، پس از مشورت و رایزنی، مسئولیت معرفی وزرای اصلح برای کابینه دولت را بر عهده دارند و هیچکس نمی‌تواند مانع آنها در این امر شود.

جعجع ضمن تأکید بر اینکه نباید اتفاق طائف برچیده شود گفت: « بعید نیست که اختلافات ایالات متحده آمریکا و ایران پشت پرده عدم معرفی کابینه دولت لبنان باشد… چراکه مقابله این دو طرف شروع شده و ایران به دنبال جمع کردن برگ برنده نیروهای خود در منطقه است تا بتواند به موقع از آن استفاده کند همانگونه که در عراق و سوریه انجام داد».