فیلم‌های کودکان پناهنده در جشنواره شارجه به نمایش درمی‌آید

ششمین جشنواره جهانی کودک شارجه میزبان ۱۳۸ فیلم از ۳۱ کشور خواهد بود.
به گزارش الشرق الاوسط، در این جشنواره که در اواسط ماه آینده برگزار می‌شود، ۴۰ کارگردان به همراه تعداد زیادی از نخبگان سینما شرکت خواهند کرد.
این جشنواره با هدف رونمایی از جدیدترین کارهای سینمایی گروه کودکان برگزار خواهد شد و موسسه «هنر» شارجه برگزار کننده آن است.
قرار است که در این دوره از جشنواره کارگاه‌هایی با مشارکت کارشناسان، متخصصان و ستاره‌های سینما برگزار شود که در آنها برایان ویرجسون انیماتور حرفه‌ای که با بزرگ‌ترین شرکت‌های جهانی از جمله «وارلت دیزنی انیمیشن استودیوز» همکاری می‌کند در خصوص «دنیای دیزنی میان گذشته و امروز» صحبت کند.
در این جلسات همچنین قرار است موضوعی تحت عنوان «ساخت فیلم‌ها به همراه پناهندگان» با مشارکت سیمون میدارد و ضیاء ملاعب بحث و بررسی شود.
در این راستا جشنواره قرار است فیلم‌هایی با موضوع پناهندگانی از سوریه، لبنان، مصر و… به نمایش بگذارد. در کنار آنها فیلم‌هایی که ساخته کودکان پناهنده است نیز به نمایش گذاشته می‌شود.
هیات داوران این جشنواره در برگیرنده بزرگ‌ترین هنرمندان جهان و کشورهای عربی است که عبارتند از هناء مکی کارگردان سعودی، هیفا حسین بازیگر بحرینی، هانی ابوسعد کارگردان و تهیه کننده فلسطینی، برایان ویرجسون انیماتور، منصوره عبدالامیر خبرنگار و منتقد سینمایی و سایمون میدارد انیماتور هستند.
شایان ذکر است این جشنواره که در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد همه ساله در ماه اکتوبر برگزار می‌شود.
در این دوره از جشنواره ۵۴ فیلم از ۱۷ کشور در بخش‌های فیلم های داستانی، مستند، انیمیشن، کوتاه، دانشجویی و عربی جشنواره به رقابت با هم می‌پردازند.
کارگاه‌هایی نیز در زمینه سینما، انیمیشن، فیلم‌های سه بعدی، فتوشاپ، جلوه‌های تصویری و… در حاشیه جشنواره برگزار خواهد شد.