کیارستمی وچانگ ووک وفاتح آکین برجسته ترین ها

 

کیارستمی وفاتح آکین وچانگ ووک

کیارستمی وفاتح آکین وچانگ ووک

در پانزدهمین دوره جشنواره فیلم مراکش که از ۴ تا ۱۲ دسامبر برگزار می‌ شود، سه تن از فیلمسازان معروف جهان شرکت می کنند که عبارتند از عباس کیارستمی کارگردان معروف ایرانی، فاتح آکین فیلم‌ساز مطرح آلمانی و پارک چان ووک کارگردان کره‌ای.

عباس کیارستمی فیلمساز ایرانی که ریاست هیئت داوران این جشنواره را در سال ۲۰۰۹ برعهده داشت، تعدادی از جوایز در جشنواره های مختلفت جهان را دریافت کرده است، که از آن جمله می توان به جایزه «نخل طلایی» در جشنواره «کن» برای فیلم طعم گیلاس، و جایزه ویژه جشنواره «ونیز» برای فیلم «باد ما را خواهد برد» اشاره کرد. در این دوره از جشنواره، که به ریاست فرانسیس فورد کاپولا به عنوان رئیس هیأت داوران برگزار می‌شود، از بازیگرانی نظیر ویلم دافو، بیل مورای، مادوری دیکسیت (بازیگر هندی)، کمال دراکوئی (فیلم‌ساز مراکشی) و اتوم اگویان فیلم‌ساز مصری تقدیر به عمل می‌آید.

پس از تقدیر از کیارستمی در جشنواره فیلم «کن» در سال ۱۹۹۲، برای مجموعه آثارش، وی هنوز هم با شیوه ای هنرمندانه و جذاب فیلم های خود را می سازد، به گونه ای که ترکیبی از شعر و قدرت از یک سو، و شکنندگی از سوی دیگر هستند.

عباس کیارستمی به همراه فاتح آکین فیلم‌ساز آلمانی و پارک چان ووک کارگردان کره‌ای، در پانزدهمین دوره جشنواره فیلم مراکش، کارگاه پیشرفته (مسترکلاس) برگزار خواهند کرد.