به منظور گرامی‌داشت هنر معماری برجسته‌اش، برنامه‌هایی به مدت یک هفته برگزار می‌شود

موزه لوور ابوظبی برنامه‌های جشنواره «شعاع نور» را اعلام کرد. این جشنواره شامل نمایش‌های هنری است که به مدت یک هفته ادامه می‌یابند و به منظور بزرگداشت سبک معماری موزه و دوره دوم فرهنگی آن با عنوان «تبادل و تفاعل» برگزارمی‌شود.
به گزارش الشرق الاوسط، جشنواره بر تبادل فرهنگی و تمدنی از طریق برگزاری مجموعه‌ای نمایش‌های میراثی و سنتی از قاره‌های مختلف، اجرای دیدارهای هنری میان هنرمندان و گروه‌های هنری در موزه، دمیدن زندگی در بسیاری از فضاهای زیر گنبد و مهیا ساختن فرصت‌ها برای بازدیدکنندگان برای لذت بردن از تجربه‌های جدید با خانواده و دوستان تأکید دارد.
جشنواره شامل نمایش رقص سنتی خِمِر با اجرای گروه پادشاهی باله از کشور کامبوج، نمایش طیف شبح اتین ساجلیو و مبارزه رینگ رقص که شامل انواع مختلف رقص می‌شود.
همچنین در بخش دیگری از این برنامه، کنسرت هنرمند هندی زهره برگزار می‌شود که در آن منتخبی از آخرین آلبومش با نام «هوم لند» را می‌خواند.
رقص‌های سنتی مصری مربوط به دوره فراعنه در نمایشی با عنوان «حلقه‌های مردان نیل» توسط مرکز مدحت فوزی عرضه می‌شوند و در نمایش ترحال که هنرمندان ۳۰۰ عصای چوبی را به موجودی متحرک بدل می‌کنند که در موزه به جنب و جوش می‌افتد و چرخ می‌زند.
برنامه رقص دیگر این جشنواره، العیاله است که توسط گروه مبارک العتبیه عرضه می‌شود.
در همین زمینه مانوئل راباتیه مدیر موزه لوور ابوظبی گفت: «پس از اینکه سال اول با موفقیت سپری شد، جشنواره دوم شعاع نور از راه می‌رسد تا گفت‌وگوی فرهنگی را در گستره‌ای وسیع‌تر به نمایش بگذارد. لوور ابوظبی تلاش می‌کند آن را در سالن‌هایش تقویت کند آن هم از طریق پرتو افکندن بر گفت‌وگو به وسیله مجموعه‌ای از نمایش‌های هنری که زندگی را در همه زوایانی موزه می‌دمند. باید یادآوری کنم که ما نه تنها فرهنگ کهن را گرامی می‌داریم، بلکه از ابداع و نوآوری معاصر در همه زمینه‌های هنری از سراسر جهان حمایت می‌کنیم».
برنامه‌های این جشنواره با اجراهای گروه باله پادشاهی کامبوج که در فهرست میراث شفاهی و معنوی انسانی سازمان یونسکو ثبت شده، آغاز می‌شود.
این گروه، رقص خِمِر را که یکی از زیباترین رقص‌های جهان محسوب می‌شود، اجرا می‌کنند. گروه با اجرایی با عنوان «تحول» ادای احترام خواهند کرد به مجسمه‌ساز نامی فرانسوی آگوست رودان. گفتنی است که رودان در سال۱۹۰۶ در پاریس با گروه باله پادشاهی کامبوج دیدار کرده بود و در بسیاری از تابلوهایش از آنها الهام گرفت.
اتین ساگیلو «طیف شبح» را عرضه می‌کند که با نمایش نیرنگ‌هایی موجب خطای چشم بازدیدکنندگان می‌شود.