محرزشدن اتهام پس از انجام تحقیقات و اعترافات متهم

حمد الشامسی، دادستان کل امارات متحده عربی اعلام کرد: «ماتیو هادجز برای محاکمه به دادگاه تجدیدنظر ابوظبی منتقل شد. این شخص که ملیت انگلیسی دارد به تهمت جاسوسی برای یک کشور خارجی و ضربه زدن به وضعیت نظامی، سیاسی و اقتصادی کشور دستگیر شده بود».
به گزارش الشرق الاوسط، دادستان امارات همچنین اضافه کرد: «ماتیو هادجز با استناد به شواهد و دلایل قانونی و تحقیقات قضایی دادستانی کل به دادگاه تحویل داده شد. در طول مدت تحقیق و براساس قانون اساسی امارات متحده عربی حقوق کامل متهم رعایت شد. این در حالی است که سفارت کشورش نیز پیگیر امر بود».
الشامسی در این باره افزود: «متهم تحت عنوان “محقق دانشگاهی” وارد امارات شده بود. اتهام وارده با توجه به اعترافات وی و تطابق آنها با دستگاه‌های الکترونیکی‌اش و اطلاعات سرویس‌های امنیتی کشور ثابت شد. وی با حضور نمایندگان سفارت انگلیس در دادگاه حاضر شد».
دادستان امارات تأکید کرد: «دولت امارات متحده عربی یک وکیل را برای دفاع از متهم تعیین کرد، این امر پس از ابراز ناتوانی مالی متهم برای تعیین وکیل مدافع و در راستای محاکمه عادلانه و شفاف براساس قانون اساسی و قوانین دولت امارات انجام شد».
وی همچنین گفت: «این متهم در طول مدت تحقیق تحت مراقبت‌های جسمی و روانی قرار داشت، کما اینکه اعضای سفارت و خانواده ‌اش نیز با او دیدار کردند».