ترامپ و نخست وزیر استرالیا

ترامپ و نخست وزیر استرالیا

لندن- شرق الاوسط آنلاین

روزنامه واشنگتن پشت در گزارشی خبر از جدال تلفنی بین دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا بر سر موضوع پناهنده ها خبر داده است و مدعی شده است که دونالد ترامپ «گوشی را قطع کرده است».

البته این موضوع را منابع رسمی دو کشور تایید نکرده اند.

به گزارش واشنگتن پست، این مکالمه روز شنبه گذشته صورت گرفت و از موضوعاتی که در آن مطرح شد، توافق دولت قبلی آمریکا با قبول بیش از ١۵٠٠ تن از پناهجویانی بود که استرالیا به اردوگاه‌های پناهندگان در خارج از خاک آن کشور اعزام کرده است.

در این گزارش نوشته شده است که دونالد ترامپ این توافق را مغایر سیاست مهاجرتی خود دانسته در حالی که نخست وزیر استرالیا تاکید ورزید که دولت آمریکا باید به تعهداتی که در این مورد برعهده گرفته است عمل کند.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده است که دونالد ترامپ با عصبانیت مکالمه را قطع کرد و گوشی تلفن را گذاشت. و به نوشته این روزنامه دونالد ترامپ بعد از پایان مکالمه گفته است «این بدترین مکالمه امروز بود.»

گزارشی که منابع رسمی آمریکا و استرالیا در مورد این مکالمه منتشر کرده بودند با شرحی که روزنامه واشنگتن پست داد تفاوت داشت. روز دوشنبه،  ترنبول گفت که رئیس جمهور آمریکا موافقت کرد که ١۶٠٠ تن از مهاجران مستقر در اردوگاه‌های پناهندگان نائورو و پاپوآ گینه نو را بپذیرد، این در حالی است که منابع رسمی آمریکا در این زمینه اظهار نظر نکرده اند و تنها اعلام کرده اند که تبادل نظر در زمینه های مختلف صورت پرفته است.