«شارل دوگل» برای اولین بار به مبارزه می پیوندد

عناصر داعش

عناصر داعش

آشتون کارتر، وزیر دفاع جدید آمریکا، ریاست نشست فوق العاده ای که روز گذشته در پادگان آمریکایی عریفجان در کویت تشکیل شد و ۶ ساعت به طول انجامید را بر عهده داشت. این نشست با حضور ۳۰ نفر از فرماندهان بلند پایه ارتش و دیپلمات های آمریکایی و مقامات امنیتی، که وزیر دفاع آنها را «تیم آمریکایی» وصف کرد، به منظور بررسی استراتژی پریزیدنت باراک اوباما بر ضد سازمان داعش و بستن شکاف های موجود و درمان نقاط ضعف آن برگزار شد.

یک مقام نظامی آمریکایی که در این نشست شرکت کرده بود به «الشرق الأوسط» گفت که هدف از این نشست شنیدن تمامی نقطه نظرات و پیشنهادها بود و نشانه نگرانی از کارائی و بازده استراتژی امریکا در مبارزه با داعش، یا شاخصی بر بازنگری ساختار جنگ یا ایجاد تغییرات در آن نیست. مقامات آمریکایی در این نشست پیشنهادات و توصیه هایی درباره دوبرابر شدن میانگین حملات ائتلاف بر ضد سازمان داعش و افزایش میزان آموزش و مسلح کردن نیروهای عراقی ارائه دادند.

از سوی دیگر، جان اف لودریان، وزیر دفاع فرانسه، از ملحق شدن ناو هواپیما بر «شارل دوگل» با نیروی محرکه هسته ای، که همینک در آب های خلیج در فاصله ۱۲۰ مایلی شمال بحرین قرار دارد، به عملیات «شمالی» خبر داد. این نامی است که به مشارکت فرانسه در جنگ ضد داعش داده شده است.

در همین راستا، دولت فرانسه گذرنامه و کارت شناسایی ۶ نفر، که بنا به گفته منابع امنیتی فرانسه به نظر می رسید به زودی قصد سفر به سوریه را داشتند را مصادره کرد. مانوئل والس رئیس دولت فرانسه این اقدام را به عنوان «اول باران» توصیف کرد.