انتقادهای شدید از شهد الراوی منجر به بستن صفحه‌های مجازی او شد

بغداد: حمزه مصطفی

شهد الراوی رمان‌نویس (۲۳ ساله) عراقی چند روز پس از اعلام برنده شدن تنها رمانش «ساعت بغداد» در جشنواره بین‌المللی کتاب ادینبرا، مجبور شد صفحه‌های خود در توئیتر و فیسبوک را ببندد.
به گزارش الشرق الاوسط، مرکز آمار عراق دیروز در بیانیه ای اظهار کرد که کاربری رمان‌نویس عراقی مقیم در یکی از دولت‌های خارجی «توسط عده ای از کاربران دیگر هک شده و اطلاعات شخصی موجود او در این کاربری را بازنشر کرده‌است. نوشته‌های او در این رسانه‌ها موجی از انتقادات بر علیه او به همراه داشته و بر ضد برخی مواضع او جبهه گرفته‌است».
عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق پس از کسب جایزه کتاب ادینبرا به الراوی تبریک گفته بود.
رمان «ساعت بغداد» که در سال ۲۰۱۶ چاپ شده بود در فهرست رمان‌های جهانی سال ۲۰۱۸ قرار گرفت.
او در اولین رمان خود که به انگلیسی نیز ترجمه شد با ۴۹ نویسنده دیگر رقابت کرد. برنده مقام اول به وسیله انتخاب الکترونیکی مردم تعیین می‌شد.
هر چند این رمان انتقادهای زیادی را به خود دید اما از نظر فنی درخور این همه توجه و انتقاد در رسانه‌ها و وسایل ارتباط اجتماعی نبود.
البته این هجمه پس از برنده شدن او گرایش های دیگری یافت. کاربران بسیاری به بازنشر بعضی از نوشته‌های او پرداختند که در آنها به ستایش صدام حسین رئیس فقید عراق می‌پردازد.
هر چند او در توضیح این مسئله گفته بود «که این نظر متعلق به دوره گذشته‌است و او ضد هر گونه دیکتاتوری است» اما این هجمه‌ها استمرار پیدا کرد و در نهایت منجر شد تا حساب کاربری خود در شبکه های ارتباط اجتماعی را ببندد.