عملیات تفتیش گسترده در قصرین با کامیون‌ها و هلیکوپترهای نظامی

تونس: المنجی السعیدانی

در نتیجه یک حمله تروریستی که دو روز پیش توسط ۵ تن از اعضای یک باند تروریستی در شهر سیبیه واقع در استان القصرین انجام شد، یک شهروند تونسی کشته و ۳۲۰ هزار دینار تونسی (تقریبا ۱۰۷ هزار دلار) از یک بانک خصوصی سرقت شد. به گزارش الشرق الاوسط، در این حمله ۱۲ تروریست شرکت داشتند و از اسلحه «کلاشینکف» استفاده کردند.
بر اساس تحقیقات انجام شده، فرد مقتول خالد الغزلانی نام داشت. وی برادر سعید الغزلانی گروهبان یکم ارتش تونس بود که او نیز در نوامبر ۲۰۱۶ توسط گروهک‌های افراط گرا که در کوه‌های غربی کشور مستقر هستند، کشته شد.
سفیان الزعق سخنگوی وزارت کشور تونس گفت: عملیات سرقت بانک و تیراندازی به علی الغزلانی، تقریباً ۴۰ دقیقه به طول انجامید. تروریست‌ها ضمن سرقت یک کامیون از یک خانواده، تا پایان عملیات افراد این خانواده را محاصره و زندانی کردند. آنها پس از پایان سرقت به کوه‌های اطراف فرار کردند.
الزعق در ادامه افزود: «عناصر تروریستی با حمله به منزل مقتول و تصرف خانه وی، به سوی او تیراندازی کردند».
وی همچنین یادآور شد: «عناصر تروریستی که در کوه‌های غربی هستند، به خوبی آموزش دیده و بسیار خطرناک هستند. خلاص شدن از آنها نیازمند صبر فراوان است».
بدر الدین الغزلانی، برادر مقتول نیز با اشاره به این مطلب که وی هویت عناصر تروریستی را به خوبی می‌شناسد، گفت: «برخی از نزدیکان و بستگان ما از حضور برادرم در خانه به تروریست‌ها خبر داده بودند».
گفتنی است واحدهای مشترک امنیتی و نظامی از روز جمعه عملیات تفتیش گسترده‌ای را با کامیون‌ها و هلیکوپترهای نظامی در شهر سیبیه و کوهپایه‌های کوه المغلیه در استان القصرین آغاز کرده و در حال تعقیب عناصر تروریستی هستند که در کوه‌های منطقه مخفی شده‌اند.
منطقه‌ای که این حمله تروریستی در آن انجام شد، از سال ۲۰۱۳ تاکنون جزء مناطق نظامی محافظت شده به‌شمار می‌رود که تحت کنترل نظامیان قرار دارد و امکان ورود به آن جز با دریافت مجوز قبلی امکان‌پذیر نیست.