احمدی نژاد به عرصه سیاسی باز می گردد

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران به هنگام خروج از منزل خود در مرکز تهران به هنگام آغاز مبارزات انتخاباتی مجدد خود – عکس از آسوشیتد پرس

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران به هنگام خروج از منزل خود در مرکز تهران به هنگام آغاز مبارزات انتخاباتی مجدد خود – عکس از آسوشیتد پرس

مقامات ایرانی روز گذشته یک روزنامه وابسته به محافظه کاران تند رو را توقیف کردند و به دو رسانه دیگر نیز هشدار دادند. این روزنامه ها از توافق هسته ای ایران با شش قدرت بزرگ جهان انتقاد کرده بودند.

خبرگزاری رسمی ایران «ایرنا» اعلام کرد که کمیته نظارت، چاپ و نشر هفته نامه محافظه کاران تند رو «۹ دی» را به تعلیق در آورد و به روزنامه «کیهان» و پایگاه خبری «رجا نیوز»، که سخنگوی محافظه کاران هستند، هشدار داد.

سه رسانه یاد شده در روزهای اخیر انتقاد توافق هسته ای که در ۱۴ جولای گذشته به امضا رسید را مضاعف کرده بودند. شورای عالی امنیت ملی به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور ایران، که بر مذاکرات هسته ای نظارت دارد، به رسانه های محلی در خصوص پوشش خبری مذاکرات با قدرت های بزرگ و توافق هسته ای، یادداشتی ارسال کرد.

اختلافات سیاسی در داخل ایران، بین اصلاح طلبان و تندروها افزایش یافته است که این اختلافات ظاهراً بر موضوع هسته ای متمرکز است. احمدی نژاد رئیس جمهور سابق و تندروی ایران نیز تلاش دارد با استفاده از این اختلافات سیاسی برای بازگشت به عرصه سیاسی استفاده کند تا خود را برای انتخابات پارلمانی پیش رو در ماه فوریه (بهمن ماه) آینده خود را آماده کند.

در حال حاضر فهرست احزاب اصلاح طلب و میانه رو برای انتخابات مجلس خبرگان آماده می شود که قرار است شش ماه دیگر و همزمان با انتخابات پارلمانی ایران برگزار شود.