کشف آثار مواد منفجره و در اختیار داشتن تپانچه … منابع رسمی اطمینان می دهند وضعیت تحت کنترل است

فرودگاه بین المللی  بیروت

فرودگاه بین المللی بیروت

سرویس های امنیتی در فرودگاه بین المللی رفیق الحریری، پس از کشف تماس هایی میان دو نفر از کارکنانی که در یک شرکت خدماتی فرودگاه کار می کنند با سازمان های تروریستی، آن ها را توقیف کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی، مقامات لبنانی در اختیار یکی از آن ها یک تپانچه پیدا کردند، و در خودروی نفر دیگر اثر مواد منفجر یافتند.

یک منبع رسمی لبنانی برای «الشرق الأوسط» تأکید کرد: «این افراد، در یک شرکت خصوصی کار می کنند که به هواپیماهای مسافربری خدمات زمینی ارائه می کند». وی تأکید کرد که آن ها با یک سازمان تروریستی تماس داشتند اما آن سازمان را مشخص نکرد. این منبع گفت: « سرویس امنیتی فرودگاه بین المللی رفیق الحریری طبق اقدامات امنیتی معمول در فرودگاه، آن ها را دنبال می کرد، و پس از مشکوک شدن به آن ها و پیگیری های شدید و مشخص شدن ارتباط آن ها با یک سازمان تروریستی، آن ها را توقیف کرد». منبع همچنین تأکید کرد: « با وجود این که تحقیقات با آن ها همچنان ادامه دارد، وضعیت امنیتی در فرودگاه کاملاً تحت کنترل است و جای هیچ نگرانی نیست».

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی لبنان اشاره کرد که تحقیقات در حال حاضر به صورت کاملاً محرمانه ادامه دارد. این در حالی است که برخی پایگاه های اینترنتی محلی ذکر کردند کنترل تماس ها نشان داد که این تماس ها میان بازداشت شدگان با سازمان داعش در سوریه صورت گرفته است، و نام برادر یکی از بازداشت شدگان در بمب گذاری الرویس، که در ماه آگوست ۲۰۱۳ حومه جنوبی بیروت را هدف قرار داده بود، آمده است.

ماه گذشته نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان هشدار داده بود که در امنیت فرودگاه، شکاف های فنی وجود دارد که رفع شدن این شکاف ها نیازمند جدیت، پیگیری و تلاش بیشتر است. وی آن موقع گفته بود: «من فریاد می زنم، زیرا از سخن گفتن با صدای آرام خسته شدم». المشنوق پس از آن در تصریحاتی افزوده بود: «پرونده تجهیزات فرودگاه به شورای وزیران ارائه خواهد شد و تصمیم با آن ها است و ما هیچ چاره ای جز حفظ امنیت فرودگاه نداریم».