شبکه خواستار پخش انحصاری از «سهیل ست» شد و «شرکت مصری» مخالفت کرد

قاهره: فتحیه الدخاخنی

مجموعه شبکه‌های «بین اسپورت» پس از اعلام پیروزی مصر در کسب امتیاز برگزاری جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۹، از توقف پخش خود در مصر از ۸ ژانویه ۲۰۱۹ خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط، این خبر ناگهانی نگرانی مشترکین این شبکه در مصر در خصوص چگونگی جبران حق اشتراک آنها و تماشای مسابقات فوتبال به‌ویژه مسابقات لیگ قهرمانی اروپا، مسابقات جهانی و مسابقات جام ملت‌های آفریقا را برانگیخت.
این شبکه در بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در توییتر ضمن ابراز تأسف در خصوص قطع پخش این شبکه در مصر اعلام کرد: «مجموعه شبکه‌های بین اسپورت از تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۱۹ به دلیل پایان مدت قرارداد، قادر به ارائه خدمات خود به شرکت شبکه‌های ماهواره‌ای مصر نخواهد بود».
در این بیانیه آمده‌است: «بینندگان شبکه‌های ما می‌توانند از طریق خدمات beIN CONNECT با گوشی‌های موبایل و دستگاه‌های دیگر برنامه‌ها را مشاهده کنند».
گفتنی است به محض انتشار این اعلامیه، پخش شبکه‌های بین اسپورت در مصر قطع شد و مشترکین این شبکه در خصوص وضعیت اشتراک خود ابراز نگرانی کردند، به ویژه اینکه تعداد زیادی از آنها اخیراً اشتراک خود را به مدت یک سال تمدید کرده بودند.
تعدادی از مشترکین در صفحه فیسبوک این شبکه ضمن اعتراض به این اقدام، خواستار تعیین وضعیت اشتراک و پرداخت حق اشتراک خود شدند.
از سوی دیگر شرکت شبکه‌های ماهواره‌ای مصر «CNE» در بیانیه‌ای در وب سایت و صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: «پخش شبکه‌های بین اسپورت قطع شده و تلاش‌های ما برای حل این مشکل در اسرع وقت ادامه دارد و در صورت عدم حل مشکل حق اشتراک مشترکین پرداخت خواهد شد».
یک منبع آگاه به الشرق الاوسط گزارش داد که شرکت CNE نشستی را برای حل این بحران برگزار کرده‌است. شرکت مخالف تمدید قرارداد با بین اسپورت نیست، اما این شبکه خواستار انتقال پخش خود از ماهواره نیل ست به سهیل ست شد که شرکت مصری با این امر مخالفت کرد.