بازی رایانه ای انرژی هسته ای در ایران- عکس از خبرگزاری فارس

بازی رایانه ای انرژی هسته ای در ایران- عکس از خبرگزاری فارس

در حالی که واکنش ها به بهبود رابطه ایران با آمریکا همچنان در داخل ایران ادامه دارد، همزمان با ۱۳ آبان روز تسخیر سفارت آمریکا در تهران، بازی رایانه ای انرژی هسته ای که خود ترویج دشمنی و مبارزه با آمریکا است، در مدارس این کشور توزیع می شود.

خبرگزاری فارس در گزارشی به نقل از حامد علامتی، دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ایران نوشت: «بازی رایانه ای انرژی هسته ای همزمان با ۱۳ آبان در مدارس ایران به صورت رایگان توزیع می شود.»

نخستین بازی رایانه ای انرژی هسته ای ایران در ۸ مرحله طراحی شده که شخصیت های آن وارد کشورهای مختلف از جمله ایران، عراق و اسراییل می شوند.

این بازی داستانی درباره دکتر سعید کوشا و همسرش مریم است که هر دو از متخصصان انرژی هسته‌ای ایران هستند و در سفر به کربلا گرفتار نیروهای آمریکایی شده و به نقطه‌ای نامعلوم منتقل می‌شوند.

بهمن ناصری، فرمانده نیروی ویژه اطلاعاتی و امنیتی ایران و هم‌رزم پدر دکتر کوشا در جنگ ایران و عراق، مأمور نجات دکتر کوشا و همسرش شده و عملیات رزمی خود را آغاز می‌کند.

بهمن همزمان مأمور پیگیری پرونده شاپور فرمانفرما یکی از کارشناسان سازمان انرژی هسته‌ای ایران است که با مدارک جعلی موفق به استخدام در این سازمان شده است. وی که دورگه ایرانی -اسرائیلی است، اطلاعات با ارزش هسته‌ای را به خارج از ایران منتقل می‌کند.

بهمن در تعقیب شاپور متوجه می‌شود که وی خبر خروج سعید و مریم از ایران را به نیروهای آمریکایی داده است، همچنین در تدارک عملیات نظامی آمریکاییان در خاک ایران به فرماندهی فردی به نام جکسن است.

مراحل بعدی بازی حضور بهمن در خاک عراق، نجات مردم بی‌گناه عراق، خنثی‌سازی بمب‌گذاری در نجف و غیره است. در صورت موفقیت کاربران در این بازی، بهمن در پایان سعید و مریم را آزاد می‌کند.

پس از سفر حسن روحانی رییس جمهور ایران به نیویورک و مکالمه تلفنی وی با بارک اوباما رییس جمهور آمریکا، گمانه زنی ها درباره برقراری روابط یا دستکم بهبود روابط بین ایران و آمریکا در رسانه ها و جوامع سیاسی مورد بحث قرار گرفت و با واکنش های مختلف مخالفان و موافقان زیادی مواجه شد.

به طوری که در روزهای آخر مهر ماه بیلبوردهای تبلیغاتی با عنوان «صداقت آمریکایی» در سطح شهر تهران نصب شد. در این تصاویر۹ گانه، مذاکره کننده آمریکایی در زیر میز یا مسلح به سلاح گرم تصویر شده، یا شلوار و پوتین نظامی پوشیده است. در تصویری دیگر کنار دست طرف آمریکایی این گفتگوی دو نفر یک سگ شکاری آماده حمله ترسیم شده است.

اگر چه مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نصب این بیلبوردها را غیر قانونی اعلام کرده است، اما به نظر می رسد مخالفان کاهش تنش و بهبود رابطه ایران با آمریکا، برای ابراز مخالفتشان هر روز طرح جدیدی رو می کنند.

درجدیدترین اقدام پس از نصب گسترده بیلبوردهای ضد آمریکایی در خیابان های تهران، قرار است، جشنواره ای با عنوان جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» در پایتخت ایران برگزار شود. دراین جشنواره در مجموع ۹ میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال جایزه به برندگانی که آثاری با موضوع مخالفت با آمریکا طراحی کنند، داده خواهد شد.