کنترل یک منطقه استراتژیک در عدن توسط مقاومت مردمی

عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به هنگام استقبال از خالد محفوظ بحاح معاون رئیس جمهور و نخست وزیر یمن در قاهره – عکس از آسوشیتد پرس

عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به هنگام استقبال از خالد محفوظ بحاح معاون رئیس جمهور و نخست وزیر یمن در قاهره – عکس از آسوشیتد پرس

عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر روز گذشته با خالد بحاح معاون رئیس جمهور و نخست وزیر یمن در قاهره دیدار کرد. السیسی در این دیدار بر موضع ثابت کشور خود در قبال حمایت از مشروعیت و تلاش های صورت گرفته برای حفظ امنیت و ثبات یمن تأکید کرد.

بحاح در رأس یک هیئت عالی رتبه و با یک هواپیمای خصوصی از عربستان سعودی به قاهره رسید و مورد استقبال مهندس ابراهیم محلب نخست وزیر مصر قرار گرفت و هر دوی آن ها با هم شاهد امضای تعدادی منشور در راستای فعالیت مشترک بین دو کشور در بسیاری از زمینه ها بودند. سخنگوی رسمی شورای وزیران تصریح کرد که یک پروتکل همکاری در زمینه امنیتی بین دو کشور به امضا رسید. این پروتکل برای ایجاد هماهنگی در تلاش های ویژه مبارزه با تروریسم و خشکاندن ریشه های آن به جهت حفاظت از امنیت کشورها و شهروندان است.

اما در زمینه میدانی، طرف های یمنی در خصوص نقض آتش بسی که بعد از نیمه شب جمعه گذشته آغاز شده بود اتهاماتی را به یکدیگر رد و بدل کردند. به طوری که مقاومت در استان های یمن گفت که حوثی ها آتش بس را نقض کردند، و حوثی ها نیز نیروهای ائتلاف و نیروهای وفادار به هادی را به نقض آن متهم کردند.

از سوی دیگر و در پی به کنترل گرفتن جاده بین شهرهای صلاح الدین و رأس عمران توسط نیروهای مقاومت جنوب، این نیروها روز گذشته موفق شدند یک پیروزی استراتژیک را بر علیه نیروهای طرفدار حوثی ها و صالح در جبهه صلاح الدین در غرب عدن به دست آورند.