در حالی که منابع فرانسوی اعلام کردند که ایران پشت طرح حمله به تجمع مجاهدین بوده است، اما تهران اتهامات فرانسه درباره برنامه‌ریزی برای عملیات
خرابکاری را رد کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، یک منبع دیپلماتیک فرانسوی گزارش کرد که براساس تحقیقات دستگاه‌های امنیتی، وزارت اطلاعات ایران بدون شک پشت پرده طرح حمله به تجمع سالانه مجاهدین خلق در حومه پاریس بوده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از این منبع که نامش فاش نشده گفته است که وزارت اطلاعات فرمان این حمله ناتمام را صادر کرده است.

این منبع در وزارت خارجه فرانسه سعید هاشمی مقدم را معاون وزارت اطلاعات و مدیر دستگاه اطلاعاتی ایران معرفی کرده و گفته است که این فرد دستور حمله به گردهم‌آیی سالانه مجاهدین خلق را صادر کرده بود.

از سوی دیگر، جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه اتهامات فرانسه درباره برنامه‌ریزی برای عملیات ناکام خرابکاری در پاریس را رد کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه سه وزیر دولت فرانسه در خصوص اتهام یکی از دیپلمات‌های ایران که به دخالت در عملیات خرابکاری در تجمع مجاهدین خلق در پاریس متهم و دستگیر شده است، اظهار کرد: “بار دیگر با رد اتهامات و ادعا‌های مطرح شده مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به دستگیری دیپلمات ایرانی را اعلام و خواستار آزادی فوری ایشان هستیم.”

نیروهای امنیتی فرانسه روز جمعه پس از اعلام توقیف دارایی‌‌های وزارت اطلاعات ایران، ساختمان یک مرکز فرهنگی را تخلیه کردند.