Categories: جهان

تنش در الجزایر به دلیل بازگشت «جبهه اسلامی نجات» به سیاست

وزیر سابق کشور: سخنان من تحریف شده است

الجزایر: بوعلام غمراسه

ابوجره سلطانی وزیر سابق کشور الجزایر اظهارات منسوب به خود در خصوص امکان پیوستن عناصری از «جبهه اسلامی نجات» که فعالیت آن ممنوع شده، به «انجمن جهانی میانه‌روی و اعتدال» را رد کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، این انجمن به دولت نزدیک است و اعضای آن تعدادی از سیاستمدارانی هستند که با رویکرد احزاب خود در مخالفت با دولت مخالفند.
سلطانی روز گذشته در بیانیه‌ای از مطالب منتشر شده در روزنامه‌ها در خصوص استقبال از پیوستن اعضای جبهه اسلامی نجات به عنوان افراد و نه به عنوان یک نهاد سیاسی به «انجمن میانه‌روی و اعتدال» ابراز نارضایی و انزجار کرد.
گفتنی است این انجمن طی چند ماه اخیر و بدون اهداف واضح، توسط سلطانی که رئیس سابق «جنبش جامعه صلح» اسلامی بود، تأسیس شد، اما با توجه به اعضای موجود در آن می‌توان فهمید که هدف از این انجمن مقابله با اظهارات افراط گرایانه مخالفان نظام است.
سلطانی در سفر به قستنطنیه (واقع در شرق الجزایر) برای انجام دیدارهایی در خصوص انجمن، در پاسخ به سؤال یکی از روزنامه‌نگاران در زمینه امکان ورود سیاستمدارانی مانند اعضای «جبهه نجات» گفت: «ما با پیوستن آنها به انجمن به عنوان افراد و نه تحت لوای حزبشان استقبال می‌کنیم».
«جبهه اسلامی نجات» در می ۱۹۹۲ به دلیل اتهام به تروریسم از سوی مقامات الجزایر ممنوع الفعالیت شد.
پس از این اظهارات سلطانی، فعالان مخالف جبهه نجات حمله شدیدی را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی علیه وی آغاز کرده و او را به حمایت از تروریسم متهم کردند.
یک منبع سیاسی در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفت: «مقامات الجزایر به سلطانی در خصوص پذیرش اعضایی از جبهه نجات سابق هشدار دادند».
گفتنی است بر اساس «قانون مصالحه» (۲۰۰۶) اعضای جبهه نجات به دلیل اتهام به مشارکت در جنایات دهه ۹۰ قرن گذشته، از مشارکت در احزاب و نامزدی انتخابات منع شده‌اند.

الشرق الاوسط:
Related Post