مقامات اوگاندا اعلام کردند، زنی که به همراه کودک ۵ ماهه خود برای آوردن آب از دریاچه‌ای در شمال غرب کشور رفته بود، طعمه تمساح شد.
به گزارش الشرق الاوسط، این حادثه که در روز جمعه اتفاق افتاد نمونه‌ای جدید در نبرد میان انسان و حیوان در آفریقا به شمار می‌آید، چرا که بسیاری از جانداران اغلب برای به دست آوردن منابع طبیعی –زمین و آب- مجبور به مبارزه می‌شوند.  همچنین بسیاری از خانوارهای روستایی نیز از آب لوله کشی محروم هستند.
بشیر هانجی سخنگوی حیات وحش اوگاندا در گفتگو با خبرگزاری آلمان گفت از مردم می‌خواهیم از این آب‌ها که تمساح‌های آدمخوار در خود دارند، دوری کنند.
وی اضافه کرد که تمساح‌ها در مناطق پرورش ماهی زندگی می‌کنند ولی هنگامی که ماهی‌ها تمام می‌شوند به سطح آب آمده و انسان را طعمه خود می‌کنند.
روزنامه محلی دیلی مانیتور نیز عنوان کرده است که در حین حادثه روستاییان دیگری نیز در اطراف چشمه بودند و سعی کردند مانع این اتفاق شوند ولی تلاش‌هایشان بی فایده بود چرا که تمساح آن زن را به دندان گرفته و به زیر آب برده است.
پیتر اوجوانج یکی از مسئولان سازمان حیات وحش اوگاندا نیز گفت که هفته گذشته تمساحی به وزن ۷۰۰ کیلوگرم در سواحل شرقی دریاچه ویکتوریا گرفته شد که جان ۵ نفر را در طول ۵ سال گذشته گرفته بود.
وی همچنین عنوان کرد که حملات این حیوانات روز به روز بیشتر می‌شود و اکنون وی در نجوما (وسط اوگاندا) حضور دارد تا رد تمساحی را بگیرد که ۳۲ بز را در این روستا طعمه خود کرده است.