یکی از رهبران حوثی در الحدیده به هلاکت رسید

با حمله نیروهای ائتلاف عربی حمایت از مشروعیت و دولت قانونی یمن به مواضع حوثی ها در جبهه‌های ساحل غربی، این گروهک بسیاری از نیروهای خود را از دست داد.
به گزارش الشرق الاوسط، منابع نظامی عنوان کردند: نیروهای «تیپ‌های العمالقه» وابسته به ارتش یمن با حمایت نیروهای ائتلاف حمایت از مشروعیت توانستند تعدادی از مزارع شهر تحیتا و غرب شهر زبید را از شبه نظامیان حوثی پاکسازی کنند.
نیروهای «العمالقه» در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند این مناطق پاکسازی شده را محافظت کردند تا حوثی‌ها دوباره به آنجا بازنگردند.
آنها عنوان کردند: شبه نظامیان حوثی از خانه‌های شهروندان به عنوان پایگاه استفاده می‌کنند تا مانع از پیش‌روی نیروهای دولت به الحدیده شوند.
روز چهارشنبه گذشته نیز نیروهای ائتلاف عربی در ۱۶ کیلومتری الحدیده نیروهای حوثی را مورد حمله قرار داده و یکی از رهبران آنها به نام «ابویحیی» و ۱۵ نفر از همراهانش را کشتند.
در بیانیه «العمالقه» آمده‌است که این رهبر یکی از رهبران برجسته‌ای است که حوثی‌ها روی آن حساب باز می‌کردند؛ چرا که زیر نظر شبه نظامیان ایران در بیروت، عراق و تهران آموزش دیده و مدال «الحسین» گرفته‌بود.
روز بعد از این شکست، یعنی در ۵ شنبه گذشته، حوثی‌ها با هدف قرار دادن شهروندان و اردوگاه‌های مهاجران قصد تلافی و تحقق پیروزی‌های وهمی داشتند.
در این میان، نیروهای حوثی در دو روز گذشته صد نفر از مبارزان خود را در دریهم و زبید از دست داد و تعداد زیادی از آنها زحمی شدند. همچنین مهمات آنها از مصادر شد.
از سوی دیگر، براساس گفته‌های منابع نظامی یمن، حمله‌ها در باقم بالا گرفته‌است و نیروهای ارتش یمن به بازپس‌گیری آن نزدیک شدند.
آنها اظهار کردند: خسارت‌های زیادی به شبه نظامیان حوثی در شمال غرب باقم وارد شد و از سه جهت در امتداد عضیده تا کوه رمدان مورد محاصره قرارگرفتند.