حوثی ها هیئتی نظامی به ایران می فرستند

دانشجویان یمنی و طرفداران حوثی ها با برپایی راهپیمایی چهارمین سالگرد انقلاب سال 2011 بر ضد علی عبدالله صالح را در صنعا  جشن می گیرند (عکس از آژانس عکس خبری اروپا)

دانشجویان یمنی و طرفداران حوثی ها با برپایی راهپیمایی چهارمین سالگرد انقلاب سال ۲۰۱۱ بر ضد علی عبدالله صالح را در صنعا جشن می گیرند (عکس از آژانس عکس خبری اروپا)

محمد مارم رئیس دفتر عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن فاش کرد که احتمالاً خالد بحاح، نخست وزیر مستعفی یمن، طی روزهای آینده به سمت خود بازگردد. وی گفت که تلاش هایی در حال انجام است تا پیش از برگزاری نشست ریاض که پیش بینی می شود در اواخر ماه مارس (فروردین)، برای بررسی بحران یمن تشکیل شود، بحاح استعفای خود را پس بگیرد.

مارم به «الشرق الأوسط» گفت که رئیس جمهور استعفای کابینه بحاح، که جنبش «انصار الله» حوثی دو روز پیش آنها را از حصر خانگی آزاد ساخت، را غیر مشروع می داند زیرا تحت فشار شورشیان حوثی انجام شد.

در همین راستا، دیدارها و گفتگوهای رهبران جنوبی یمن برای بررسی مشارکت در نشست ریاض ، در خارج این کشور ادامه دارد. منابعی از حضر موت گفتند که حسن احمد باعوم یکی از رهبران برجسته و رئیس مجلس اعلای جنبش انقلابی برای آزادی صلح آمیز و استقلال جنوب، به دبی سفر کرد. پیش بینی می شود که دبی در کنار ابوظبی میزبان جلسات رهبران سیاسی جنوبی در خارج باشد. این جلسات بین علی ناصر محمد و علی سالم البیض رؤسای سابق، و همچنین حیدر ابوبکر العطاس نخست وزیر سابق برگزار می شود. این منبع به «الشرق الأوسط» توضیح داد که برجسته ترین مسائل مورد بحث و گفتگو، تأکید بر ضرورت استقلال جنوب و بازگردان دولت جنوبی مستقل به پایتختی عدن است.

از سوی دیگر «الشرق الأوسط» از منابع آگاه در صنعا اطلاع یافت که یک هیئت نظامی یمنی، که حوثی ها آن را تشکیل داده اند، روز گذشته به تهران رفت تا درباره تسلیح و تجهیزات نظامی مذاکره کنند.

این منابع گفتند که فرستادن برخی از نظامیان جنوبی در این هیئت، برای «زیبا نشان دادن چهره حوثی ها» می باشد که کنترل بخش شمالی کشور را در دست دارند. یک منبع جنوبی ، اظهار کرد که قرار دادن جنوبی ها در هیئت، برای افزایش جنگ روانی بر ضد جنوب و رئیس جمهور هادی می باشد.